Elephant

Originaltitel: Elephant
Regissör:Gus van Sant
Utgivningsår:2003

Om Elephant:

En dag ur livet hos flera vanliga high school-studenter. Allt börjar som en vanlig dag med dagliga rutiner, men två elever planerar något som är allt annat än rutinmässigt.

Titel: Bowling for Columbine
Regissör: Lynne Ramsay
År: 2011
Genre: Drama, Thriller
Vi måste prata om Kevin

Alex Frost, Eric Deulen, John Robinson (IX), Elias McConnell, Jordan Taylor, Carrie Finklea, Nicole George, Brittany Mountain, Alicia Miles, Kristen Hicks, Bennie Dixon, Nathan Tyson, Timothy Bottoms, Matt Malloy

Gus Van Sant

Drama, Thriller

Recension Elephant

- McMaster sätter betyg 4 och skriver:
Vad ska man säga om denna film? Man kan börja med att den inte är som någon annan film jag sett. Väldigt speciellt filmad och otroligt underliga scener. Detta är inget negativt utan raka motsatsen. Den börjar med att man får följa med några ungdomar i en helt vanlig skoldag i USA. I den finns allt det där vanliga som: mobbing, kamrater, skollunchen, kärlekspar och lektioner. Ingen anar något...

Recension av Elephant - Läs hela!

Med i listor: Guldpalmer, Norrköping Filmfestival Flimmer 2004, Stockholm XIV American Independent
Diskussioner om Elephant  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elephant (653 st)
Rai (Anmäl)   1/1 2018
Inte tokig alls, dock lite seg ibland!
Zingostar (Anmäl)   25/10 2017
Märklig film. Händer egentligen ingenting. Filmad som att man ser på detta ifrån väldigt långt håll så att säga. Varken filmformat eller skakig kamera format... märkligt men ändå hyfsat effektivt. Ingenting för någon som ska ha en härlig filmkväll men kan funka en regning eftermiddag.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
trist
Strongbow (Anmäl)   30/4 2017
Vacker och obehaglig rakt igenom.
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/9 2016
Tråkig, intetsägande skitfilm som inte är annat än fullständigt slöseri med tid. En helt vanlig van Sant-rulle med andra ord.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elephant