Ella den förtrollade

Originaltitel: Ella Enchanted
Regissör:Tommy O'Haver
Utgivningsår:2004

Om Ella den förtrollade:

Då Ella föddes fick hon av en fe gåvan, och förbannelsen, att alltid lyda minsta tillsägelse. Detta innebär att Ella aldrig kan vägra göra någonting någon ber henne om – hennes öde ligger därför helt i händerna på hennes omgivning och människorna hon möter. I jakten på att hitta fen och försöka upphäva förtrollningen möter Ella allt ifrån troll och jättar till talande böcker och en vacker prins.

Titel: Shrek
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Bläckhjärta
Titel: Modig
Originaltitel: Brave
Regissör: Mark Andrews, Brenda Chapman, Steve Purcell (II)
År: 2012
Regissör: Adam Shankman
År: 2008
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Bedtime Stories

Anne Hathaway, Hugh Dancy, Cary Elwes, Vivica A Fox, Aidan McArdle, Joanna Lumley, Lucy Punch, Jennifer Higham, Minnie Driver, Jimi Mistry, Parminder Nagra, Steve Coogan (röst), Patrick Bergin

Karen McCullah, Kirsten Smith, Laurie Craig, Jennifer Heath, Michele J Wolff

Komedi, Romantik, Äventyr, Fantasy

Recension Ella den förtrollade

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
Den här sagofilmen får Shrek och många andra liknande sagofilmer att framstå som seriösa. Den här är fruktansvärt larvig och även om den passar som barnfilm för en yngre generation så finns det inget nytänkande eller speciellt imponerande i manuset.

Recension av Ella den förtrollade - Läs hela!

Med i listor: Fantasy
Diskussioner om Ella den förtrollade  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ella den förtrollade (127 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/11 2016
Helmysig, rolig och underhållande film som parodierar sagogenren lite. Musiken är bra och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, särskilt Anne Hathaway som gör en av sina bästa roller någonsin.
supermancover (Anmäl)   19/5 2016
Mysig! Jag gillade den mer än jag trodde att jag skulle göra.
yrkeschaufföre (Anmäl)   18/5 2015
Jag låter min fyra vara kvar för den här förtjänar det. Det som kanske kan störa är trickfilmningen som är lågbudget. hade varit så mycket snyggare om filmen gjorts nu.
uncle_funk (Anmäl)   15/7 2014
Blev intvingad till att se filmen då den fanns tillgänglig på Netflix. En kär vän sätter mer än gärna på valfri film medans jag lagar maten. Jag blev smått glad över Anne Hathaway iallafall var med och även framförde lite Queen. Men helt klart för mycket spralligt och onyttigt ful CGI.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ella den förtrollade