Betyg idag: 1 509 Besökare idag: 7 010

Originaltitel: Elle
Regissör:Paul Verhoeven
Utgivningsår:2016

Om Elle:

Michèle blir angripen i sitt hem av en okänd angripare som förändrar hennes liv för alltid. När hon beslutsamt spårar upp mannen, dras båda in i ett rafflande spel som när som helst kan spåra ur.

Titel: Basic Instinct - iskallt begär
Regissör: John Mackenzie
År: 1980
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Den blodiga långfredagen

Isabelle Huppert, Laurent Lafitte, Anne Consigny, Charles Berling, Virginie Efira, Judith Magre, Christian Berkel, Jonas Bloquet, Alice Isaaz, Vimala Pons, Raphaël Lenglet, Arthur Mazet, Lucas Prisor, Hugo Conzelmann, Stéphane Bak, Anne Loiret

David Birke

Drama, Thriller

Oh!

Belgien, Frankrike, Tyskland
Filmnummer: 120681
Diskussioner om Elle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elle (27 st)
BrutusBeefcake (Anmäl)   12:04 21/6
Härligt okorrekt och märklig. Huppert är fantastisk, tyvärr så är den lite för lång och den blir lite utdragen mot slutet som gör att betyget faller. (9/15)
Makta (Anmäl)   11:19 6/4
Förväntade mig något bättre. Det hjälpte inte att filmen var 2 timmar lång.
#54 (Anmäl)   22:08 2/3
Verhoeven överraskar.
Björkman (Anmäl)   13:43 26/2
Film om dysfunktionella fransmän. Ptja, det är väl sammanfattningen ungefär. Extremt få karaktärer att sympatisera med och jag känner mest att det är för orealistiskt att alla dessa skulle vara samlade på samma plats/umgängeskrets för att jag ska kunna se seriöst på filmen. Därmed ger den mig i princip ingenting. Bra skådespeleri och att mycket inte är så förutsägbart är väl filmens enda plus egentligen, men det räcker inte långt. En parentes i mitt filmtittande.
atroxa (Anmäl)   13:11 26/2
Den får mycket bonuspoäng på originalitet och oförutsägbarhet. Bra skådespelare också.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elle