Betyg idag: 1 202 Besökare idag: 5 850

Originaltitel: Elle
Regissör:Paul Verhoeven
Utgivningsår:2016

Om Elle:

Michèle blir angripen i sitt hem av en okänd angripare som förändrar hennes liv för alltid. När hon beslutsamt spårar upp mannen, dras båda in i ett rafflande spel som när som helst kan spåra ur.

Titel: Basic Instinct - iskallt begär
Originaltitel: Mr. Death: The Rise and Fall of Fred A. Leuchter, Jr
Regissör: Errol Morris
År: 1999
Dödens ingenjör

Isabelle Huppert, Laurent Lafitte, Anne Consigny, Charles Berling, Virginie Efira, Judith Magre, Christian Berkel, Jonas Bloquet, Alice Isaaz, Vimala Pons, Raphaël Lenglet, Arthur Mazet, Lucas Prisor, Hugo Conzelmann, Stéphane Bak, Anne Loiret

David Birke

Drama, Thriller

Oh!

Belgien, Frankrike, Tyskland
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Filmnummer: 120681
Diskussioner om Elle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elle (22 st)
myslas (Anmäl)   20:40 8/2
Verhoeven provocerar och det är svårt att riktigt veta hur man ska ställa sig till det hela. Det är på många sätt en vidrig film fylld av vidriga människor men jag fascineras ändå av spektaklet och den leder ju helt klart till diskussion. Det man i alla fall inte kan ifrågasätta är Hupperts briljans i huvudrollen.
Tonti (Anmäl)   21:36 2/2
Vet inte vad jag tycker om det här riktigt. Var hyfsat med på noterna ganska länge men i slutändan orkar jag inte med. Satiren är på samma gång extremt uppenbar och väldigt oklar filmen drar åt alla håll samtidigt. Väldigt obehaglig fast också underligt lättsam.
Dele (Anmäl)   07:29 23/1
Jag blev inte särskilt engagerad i detta ganska osannolika destruktiva drama, där en mängd märkliga karaktärer beter sig väldigt dito på ett sätt som varken känslomässigt eller logiskt underbyggs. En hel del tråkiga filmiska berättargrepp också.
Dutch (Anmäl)   06:42 23/1
Det var ju väldans vilka friska människor vi fick följa med här ja.
martin eden (Anmäl)   17:25 22/1
[rek. 4] Ett mästerligt drama av en mästerlig regissör!! Det är inte händelserna i sig som är primära utan den psykologiska dimensionen av karaktärernas reaktioner. Huppert är fullkomlig i rollen, men befinner sig i en oerhört stark skådespelartrupp. 5:an är verkligen inte långt borta. Det absolut bästa jag sett av Verhoeven! Snudd på mästerverk!!! 4+/5-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elle
Se filmen