Betyg idag: 1 115 Besökare idag: 6 740

Originaltitel: Elle
Regissör:Paul Verhoeven
Utgivningsår:2016

Om Elle:

Michèle blir angripen i sitt hem av en okänd angripare som förändrar hennes liv för alltid. När hon beslutsamt spårar upp mannen, dras båda in i ett rafflande spel som när som helst kan spåra ur.

Titel: Nymphomaniac
Regissör: Paul Verhoeven
År: 1992
Genre: Kriminalare, Thriller, Mysterium
Basic Instinct - iskallt begär

Isabelle Huppert, Laurent Lafitte, Anne Consigny, Charles Berling, Virginie Efira, Judith Magre, Christian Berkel, Jonas Bloquet, Alice Isaaz, Vimala Pons, Raphaël Lenglet, Arthur Mazet, Lucas Prisor, Hugo Conzelmann, Stéphane Bak, Anne Loiret

David Birke

Drama, Thriller

Oh!

Belgien, Frankrike, Tyskland
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Filmnummer: 120681
Diskussioner om Elle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elle (14 st)
foppa99 (Anmäl)   16:17 19/1
gillar mixen av genres. o det e väl bara att konstatera att människor o relationer är komplicerade. hade jag varit filmrecensent hade det varit en stark 4a, men enligt personlig smak svag 4a
Ful_fisk (Anmäl)   09:16 18/1
Fyra-fem storylines som löper varandra parallellt inte riktigt tjänar varandra någon nytta. Jag blev inte särskilt engagerad utan undrade mest bara vart det hela var på väg. Upplösningen gav inte direkt svar på det heller. En besvikelse, hade väntat mig mer av den genialiske Paul Verhoeven.
sirkurt (Anmäl)   22:47 14/1
Fantastisk film. Väldigt okonventionell, spännande, intressant, obehaglig. Dramathriller med mörk humor. Isabelle Huppert är helt fantastisk, en av dem bästa rollprestationer jag någonsin sett!
haajen (Anmäl)   13:18 14/1
En alldeles briljant film med en Huppert i absolut toppform. Otroligt mångbottnad och tänkvärd, det är svårt att få grepp om det man sett. Provokativt och obehagligt men också spännande, oväntat roligt, välspelat och välregisserat. En film jag inte kommer att glömma i första taget.
Spidde (Anmäl)   00:06 14/1
Provokativ men ytlig, vilket gör att man som tittare blir lite avtrubbad. Rakt igenom intressant och välspelat iallafall, och helt klart sevärd. Stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elle
Se filmen