Elle

Originaltitel: Elles
Regissör:Malgorzata Szumowska
Utgivningsår:2011

Om Elle:

Anne är journalist på tidningen Elle som gör ett reportage om prostitution bland studenter. När hon konfronteras med de två unga kvinnorna Alicja och Charlotte ställs alla hennes fundamentala värderingar om familj, pengar och sex på prov.

Titel: Lycka till och ta hand om varandra
Originaltitel: Lycka till och ta hand om varandra
Regissör: Jens Sjögren
År: 2012
Genre: Drama, Komedi
Lycka till och ta hand om varandra
Titel: Bright Young Things
År: 2010
Genre: Drama, Romantik
Film nr.: 82022
Trädet

Juliette Binoche, Anaïs Demoustier, Joanna Kulig, Louis-Do de Lencquesaing, Krystyna Janda, Ali Marhyar, François Civil, Pablo Beugnet, Andrzej Chyra, Valérie Dréville, Jean-Louis Coulloc'h, Arthur Moncla, Scali Delpeyrat, Laurence Ragon

Malgorzata Szumowska, Tine Byrckel

Drama

Frankrike, Polen, Tyskland
Diskussioner om Elle  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elle (15 st)
idaho1981 (Anmäl)   25/2 2018
Välspelat och intressant. Inte tillräckligt stark för att beröra riktigt mycket, men fortfarande tankeväckande.
Albion (Anmäl)   22/2 2016
Jag är lite osäker på vad denna film egentligen vill berätta, men jag gillar det inte. En rätt så grov film och även om man blir lite nyfiken på vart det hela ska ta vägen så är det ingen större filmupplevelse. Betyget blir en 2;a
WoodWoman (Anmäl)   13/3 2015
Riktigt dalig film! jag skämms over att sett igenom hela. Fruktansvart langsam, langradig ingenting hander. Filmen star helt stilla. Huvudpersonens karaktar ar sa frusrerande irriterande och stressad att jag far ont i hjartat av att titta pa henne. Gillar inte hur dom formedlar detta budskap som forsfram tydligt i slutet.. Gor er sjalva en tjanst, se ej detta skrap!
Poker-Mange (Anmäl)   28/9 2014
Börjar lovande och första tredjedelen har utmärkt klippning, bra dialog och Juliette Binoche i storform. Därefter händer i princip ingenting och storyn stampar i samma spår med återupprepningar. Riktigt synd för detta kunde blivit något riktigt bra. Stark tvåa.
mowlie (Anmäl)   15/7 2013
Mycket knull, lite manus. Misslyckas totalt att förmedla någon känsla trots uppenbara tafatta försök.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elle