Elsewhere

Originaltitel: Elsewhere
Regissör:Nikolaus Geyrhalter
Utgivningsår:2001

Om Elsewhere:

Under år 2000 dokumenterade Geyrhalter en ny plats varje månad. En man hittar en nedfryst ren utan huvud. En kvinna sitter flera timmar vid griskoket. Två män sitter mellan isbergen, diskuterar Brigitte Bardot och drömmer om nakna vita kvinnor. Barn som spelar Nintendo i regnskogen. Korta moment någon annanstans.

Silvia Burner, Wolfgang Widerhofer, Nikolaus Geyrhalter, Michael Kitzberger

Dokumentär

Österrike
Diskussioner om Elsewhere  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elsewhere (3 st)
emilstjernholm (Anmäl)   24/3 2013
Förtrollande dokumentär som vidgar ens perspektiv på livet, framförallt är det intressant att ta del av andra människors kritiska perspektiv "någon annanstans." Geyrhalters stil går igen: färgstarkt foto, ingen berättarröst, och endast ett fåtal monologer. Konsekvent genomfört koncept.
KimEkberg (Anmäl)   9/9 2012
ja verkligen högklassigt och ideligen spännande att titta på. väldigt vackert bildutsnitt och ljud. när det tar slut blir jag ändå lite besviken, hade gärna sett ännu mer på nåt vis.
Daniel Mott (Anmäl)   3/10 2008
Ett riktigt dokumentärfilmsepos i bästa Wisemanklass. Rekommenderas!