Elysium

Originaltitel: Elysium
Regissör:Neill Blomkamp
Utgivningsår:2013

Om Elysium:

Året är 2154 och det finns två klasser av människor. De väldigt rika bor på en rymdstation kallad Elysium medan resten bor på den nu överbefolkade och förstörda jorden. Minister Rhodes gör allt för att implementera anti-immigrationslagar i syfte att värna om lyxlivet för Elysiums medborgare, men det stoppar inte alla från att ta sig in. När Max finner sig själv i knipa tar han på sig ett uppdrag som förutom att det kan rädda hans liv även kan ge jämlikhet åt dessa polariserade världar.
Se filmen på iTunes

Regissör: Hiroshi Fukutomi
År: 1993
Genre: Action, Science Fiction, Anime
Battle Angel

Matt Damon, Jodie Foster, Sharlto Copley, Alice Braga, Diego Luna, Wagner Moura, William Fichtner, Brandon Auret, Josh Blacker, Emma Tremblay, Jose Pablo Cantillo, Maxwell Perry Cotton, Faran Tahir, Adrian Holmes, Jared Keeso, Mike Mitchell (I)

Neill Blomkamp

Drama, Action, Thriller, Science Fiction

Recension Elysium

- Newt sätter betyg 2 och skriver:
Science-fiction-världen som presenteras är intressant och kittlande, men når aldrig längre än så; världsbyggandet sker bara på – den visserligen snygga – ytan, och varken jorden eller Elysium blir platser man riktigt sjunker in i.

Recension av Elysium - Läs hela!

Diskussioner om Elysium  (0 diskussioner)
Kommentarer om Elysium (291 st)
Roswall (Anmäl)   21/11 2018
Mkt ojämd. Delar där den är riktigt tunn och gjord, och så delar där den här mycket att komma med.
Jamesa (Anmäl)   25/4 2018
Välspelat och välgjort. God idé och potential, men når inte helt ända fram. Allting blir lite halvt och light, hade tjänat på att vara en halvtimme längre.
Zingostar (Anmäl)   6/3 2018
Nej, denna funkar inte alls för mig. Ganska bra första 15 minuter. Men när väl Damon ska bli någon slags robot då spårar det ut. Hjärndöd action.
Rai (Anmäl)   3/2 2018
Funkar, men inte så där jättebra...
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Elysium