Betyg idag: 1 656 Besökare idag: 7 995

Originaltitel: Emanuelle in America
Regissör:Joe D'Amato
Utgivningsår:1977

Om Emanuelle in America:

Den amerikanska journalisten Emanuelle blir medlem av ett modernt harem och reser runt med det i jakt på ett bra reportage. Medans man befinner sig i Venedig gör hon ett försök att avslöja en korrupt politiker men råkar istället upptäcka en organisation som kidnappar unga kvinnor och använder dem till att göra sk snuffmovies. Efter att vara nära att dö funderar Emanuelle på om det inte är dags att sluta som journalist.

Titel: Emanuelle in Prison
Regissör: Dennis Donnelly
År: 1978
Genre: Thriller, Skräck
The Toolbox Murders
Titel: Mannen som kom från floden
Originaltitel: Il paese del sesso selvaggio
Regissör: Umberto Lenzi
År: 1973
Genre: Drama, Äventyr, Skräck
Mannen som kom från floden
Titel: The Slumber Party Massacre
Regissör: Mario Gariazzo
År: 1986
Genre: Drama, Skräck
Amazonia: The Catherine Miles Story

Laura Gemser, Gabriele Tinti, Roger Browne, Riccardo Salvino, Lars Bloch, Paola Senatore, Matilde Dall'Aglio, Maria Renata Franco, Lorraine De Selle, Gota Gobert, Marina Hedman, Renate Kasché

Piero Vivarelli, Maria Pia Fusco, Ottavio Alessi

Drama, Vuxenfilm

Brutal Nights

Italien
Med i listor: Em(m)anuelle
Diskussioner om Emanuelle in America  (0 diskussioner)
Kommentarer om Emanuelle in America (19 st)
AlbertSpica (Anmäl)   20/2 2015
Det är ju mycket som är ganska underhållande och musiken samt gemser är bra, men det är för jävla oengagerade bitvis och handling vet jag aldrig om det fanns någon. För många sexscener staplade på varann var det också. Rätt stark 2:a.
Gordyal (Anmäl)   26/1 2009
Den allra största likheten mellan en vanlig emanuelle-film och en p-rulle är inte "sexet", utan att man sällan förlorar något på att snabbspola under dialogerna... Detta är definitivt inget undantag. EiA är tråkig även med Emanuelle-mått mätt, men man bjuds på annat mycket fint godis. Våldsscenerna är kanske de obehagligaste jag har sett – åtminstone med tanke på kontrasten de utgör och några av softcore-scenerna är faktiskt snygga på riktigt. Avslutningvis får man inte glömma att detta är den hästa [sic] E-rullen... (6+/15)
idd (Anmäl)   27/10 2008
gräslig skitfilm som lockade enbart med sina fejkade snuff-scener.. dessa är förvisso riktigt grisiga å välgjorda men storyn kring dom dyker ju inte upp förrän i filmens sista 20 minuter å ända fram tills dess ere vanlig pisstråkig sleaze med hardcoreinslag å en helt sanslöst vidrig tidelagsscen! vad i helvete!?
Totenkopf (Anmäl)   25/7 2008
Hyfsad version, men för mycket inklippt hårdporr.
Kalkonhönan (Anmäl)   2/4 2007
Betydligt mycket bättre än Cannibals men begränsat med handling och skeden gör att filmen inte kommer upp till en fyra trots våldet, tidelagsscenen med hästen och sexscenerna. Gemser är vacker som vanligt och strålande i sin roll, vill se mera Emanuelle nu samt mera av D´amato.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Emanuelle in America