Emanuelle's Revenge

Originaltitel: Emanuelle e Françoise le sorelline
Regissör:Joe D'Amato
Utgivningsår:1976

Om Emanuelle's Revenge :

Emanuelles syster Francoise begår självmord efter att ha tvingats till prostitution av sin sadistiske älskare Carlo, en hal bookmaker i uppknäppt skjorta och kukvisarbyxor. Emanuelle bestämmer sig för att hämnas och kidnappar Carlo och låser fast honom i ett hemligt rum i lägenheten. Hon ger honom droger och sätter upp orgier i hans ära, men hon ska också se till att han aldrig mer kan få förlösning...

George Eastman, Rosemarie Lindt, Patrizia Gori, Annie Carol Edel, Maria Rosaria Riuzzi

Joe D'Amato, Bruno Mattei

Vuxenfilm, Thriller, Skräck

Blood Vengeance

Italien
Med i listor: Em(m)anuelle
Diskussioner om Emanuelle's Revenge  (0 diskussioner)
Kommentarer om Emanuelle's Revenge (5 st)
NektarN (Anmäl)   18/6 2013
I informationen stod det att Carlos skulle ha kukvisarbyxor. Jag såg inga ordentliga kukvisarbyxor vilket sänkte filmen från en svag 3a till en 2a. Allmänt var det väl en relativt intressant film om än lite långsam på sina ställen.
Gordyal (Anmäl)   9/9 2009
Skiljer sig från övriga E-filmer genom att vara skitigare, råare och mer brutal. Men dessvärre så hjälpte inte det. En besvikelse (om än inte helt poänglös sådan). (6+/15)
Kalkonhönan (Anmäl)   29/11 2007
Nej, min 17:e D`amato i ordningen var verkligen ingenting utöver det vanliga, platt, enformig och trist. Inte ens Eastman kan rädda filmen och att en Sylvia Christel-kopia är Emanuelle utan Gemser i huvudrollen förstör lagom mycket, nästintill bottennapp.
filmmange (Anmäl)   25/3 2007
Mästerverk!
tilapia (Anmäl)   28/11 2004
Grymt underhållande sleaze, utan tvekan det bästa jag sett av D'Amato hittils. Den här filmen bjuder på fräsigare musik, häftigare foto och mer dumheter än nästan all 70-tals sleaze jag sett. Min favoritscen är konstigt nog en lång dragracing-scen i slowmotion till ett vackert stråk-score. Värt att nämna är att versionen jag såg klockade in på runt en timme, det var nån version som klippt bort all komplicerad handling, men jag tror faktiskt inte att det gjorde så mycket. Den här filmen är absolut värd att leta upp!