Emma

Originaltitel: Emma
Regissör:Douglas McGrath
Utgivningsår:1996

Om Emma:

En rik överklassdotter i 1800-talets England vid namn Emma ägnar sig med stort engagemang åt att försöka matcha ihop män och kvinnor hon tror skulle passa tillsammans.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Patricia Rozema
År: 1999
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Mansfield Park

Gwyneth Paltrow, Toni Collette, Ewan McGregor, Jeremy Northam, Alan Cumming, Sophie Thompson, Polly Walker, Juliet Stevenson, Greta Scacchi, James Cosmo, Denys Hawthorne, Edward Woodall, Brian Capron, Karen Westwood, Phyllida Law, Rebecca Craig

Douglas McGrath

Drama, Komedi, Romantik

Storbritannien, USA
Med i listor: Jane Austen
Diskussioner om Emma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Emma (98 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Barneyk (Anmäl)   19/1 2016
Jag tycker tyvärr den känns lite som en billig TV-produktion. En välspelad och välgjord sådan. Men ändå. Allting känns lite för litet och känslorna är inte på det gravallvar som är det som för mig lyfter övriga filmatiseringar av Austens verk jag sett. Det hela blir lite platt och miljöerna är inte alls så snygga som dom förtjänar att vara. Blir ändå en trea, jag gillar det. Men det borde varit så mycket bättre!
Hogman (Anmäl)   31/5 2015
Charmig, men versionen med Kate Beckinsale överglänser totalt.
Krille80 (Anmäl)   22/11 2014
Enligt min åsikt så väljer Gwyneth paltrow ibland lite fel filmer att vara med i men denna gången gjorde hon helt rätt. Här visar Gwyneth Paltrow att hon kan vara en lysande skådespelerska och hon är fullständigt underbar i denna film som Emma. Mr knightley spelas av Jeremy Northam som fungerar väldigt bra i den rollen. Mycket charm och bra dialog. 3+
Hitschmidt (Anmäl)   9/11 2014
kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska tycka. Det är blandat stelt och överspelat och charmigt och fint.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Emma