Emmanuelle 2

Originaltitel: Emmanuelle: L'antivierge
Regissör:Francis Leroi, Francis Giacobetti
Utgivningsår:1975

Om Emmanuelle 2:

Den syndigt förföriska Emmanuelle är på väg till Hong Kong för att återförenas med sin make Jean efter en två månader lång separation. På båten dit möter hon en ung tysk kvinna som lockar henne med sin ungdom. Väl framme börjar Emmanuelle leva ut sina innersta sexuella begär med både män och kvinnor, bl. a. lär hon sig att akupunktur kan vara såväl exotiskt som erotiskt.

Sylvia Kristel, Umberto Orsini, Frédéric Lagache, Catherine Rivet, Laura Gemser

Emmanuelle Arsan, Francis Giacobetti, Bob Elia, Francis Leroi, Jean-Marc Vasseur

Vuxenfilm

Frankrike
Med i listor: Em(m)anuelle
Diskussioner om Emmanuelle 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Emmanuelle 2 (6 st)
Totenkopf (Anmäl)   25/7 2008
Bättre än ettan, samt en toksöt Catherine Rivet.
Gordyal (Anmäl)   14/4 2008
Betydligt tråkigare än föregångaren, och alldeles för mycket p-rullekänsla (på ett negativt sätt). (5/15)
J.Nyman (Anmäl)   10/9 2007
Mjukporr för 50talister när det begav sig kanske. Riktigt humoristiskt att se nån gång under 90 talet. Hade helt glömt bort att jag hade sett den. Skabbigt är bara förnamnet.
Kalkonhönan (Anmäl)   11/12 2004
Scenen på badhuset var riktigt vacker. Filmen står sig nästan lika bra som ettan, men bara nästan.
Thrashing Mad (Anmäl)   10/11 2004
Boring.