Empire Records

Originaltitel: Empire Records
Regissör:Allan Moyle
Utgivningsår:1995

Om Empire Records:

Filmen handlar om en grupp ungdomar som jobbar i en skivaffär som heter Empire Records. Ungdomarna som jobbar där är en kolossal blandning av personligheter. Det är Corey, tjejen som ska till Harvard och som smygknaprar piller, Gina som vill bli sångerska i ett band men inte ens vågar gå på en audition, Mark som är ett stort Gwar-fan och som ska starta ett band som antagligen ska heta Marc med c, AJ som är konstnär och kär i Corey, Debra som har bandage runt handleden pga att hon försökt komma till "Rockheaven" med hjälp av en rosa ladybic rakhyvel, Lucas som har tagit $9000 och förlorat allt i Atlantic City, Mitch som äger Empire Records, Joe som är "the superb manager" av Empire och som försöker rädda stället från att bli Music Town.

Titel: High Fidelity
Regissör: Allan Moyle
År: 1990
Genre: Drama, Komedi
Pump Up the Volume

Brendan Sexton III, Robin Tunney, Liv Tyler, Renée Zellweger, Maxwell Caulfield, Anthony LaPaglia, Johnny Whitworth, Ethan Embry, Debi Mazar, Rory Cochrane

Carol Heikkinen

Drama, Komedi

Diskussioner om Empire Records  (0 diskussioner)
Kommentarer om Empire Records (98 st)
Barneyk (Anmäl)   28/8 2018
Förstår att den var poppis på 90-talet men har åldrats lite sådär. Har en tidstypisk charm med bra karisma hos många av skådisarna. Men mer än en ganska stark tvåa räcker det inte till.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
yrvädret (Anmäl)   26/4 2016
Jag älskade den här filmen när jag var i 16-årsåldern. Karaktärerna, musiken, allt passade perfekt. Såg nyligen om den och nja, den är kanske inte lika bra - men fortfarande sevärd genom mitt nostalgiska skimmer.
Borrman (Anmäl)   17/4 2015
Såg den 1995 och tyckte om den. Såg den nu igen på blueray. riktigt bra film.
Krille80 (Anmäl)   22/11 2014
En film med en bra och väldigt lockande besättning unga skådespelare. En toppenfilm, bra skådespelare, udda karaktärer, unga människors livsöden och drömmar som vävs samman i en film om att rädda livet på en skivaffär. Galen och rolig för att inte tala om all bra musik!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Empire Records