En andra chans

Originaltitel: The Family Man
Regissör:Brett Ratner
Utgivningsår:2000

Om En andra chans:

Jack Campbell lever för sitt arbete, kör en tjusig Ferrari och njuter av sitt ungkarlsliv. En dag vaknar han och upptäcker att han har fru och barn. Han vill desperat ha tillbaka sitt gamla liv, men när så dagarna går så finner Jack att han trivs ganska bra förortslivet.
Se filmen på Netflix

Regissör: Mike Nichols
År: 1991
Genre: Drama, Romantik
Fallet Henry

Don Cheadle, Tea Leoni, Nicolas Cage, Jeremy Piven, Saul Rubinek, Josef Sommer, Makenzie Vega, Harve Presnell, Lisa Thornhill, Mary Beth Hurt, Amber Valletta, Francine York, Ruth Williamson, Kate Walsh, Ken Leung

David Weissman, David Diamond

Drama, Komedi, Romantik, Fantasy

Recension En andra chans

- Kiril sätter betyg 2 och skriver:
Amerikanarna vekar ha någon slags förkärlek för moraliserande familjehyllande filmer som låter skrupelfria människor få insikt i sina liv såhär i juletider (filmen hade premiär i USA i december). Den största historien i genren är visserligen brittisk, nämligen Charles Dickens’ klassiker ”En julsaga” som uppenbarligen varit manusförfattarnas största inspirationskälla i denna storfilm. Nicolas Cage...

Recension av En andra chans - Läs hela!

Diskussioner om En andra chans  (0 diskussioner)
Kommentarer om En andra chans (250 st)
TJ (Anmäl)   15/10 2018
För mig en film som har en alldeles särskild innebörd. Som om jag levt bitar av filmen själv. Men det tar på att se den. Den har innehåll. Livet...
peu-depeu (Anmäl)   25/12 2017
Följer alla möjliga mallar en sånhär typ av film kan tänkar ha, men det betyder inte att jag inte var underhållen under tiden. Mysig under jultid, kanske ser den nästa år igen!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
supermancover (Anmäl)   14/7 2017
Känns som en bättre version av "Click!" typ.
picklessmulan (Anmäl)   11/3 2017
En rätt Trevlig film. Småmysig!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En andra chans