En buffel i tehuset

Originaltitel: Mr. Baseball
Regissör:Fred Schepisi
Utgivningsår:1992

Om En buffel i tehuset:

En amerikansk baseballspelare blir såld till ett japanskt baseballag. Han har svårt för att följa de japanska traditionerna och de regler som lagets ägare satt upp.

Titel: Air America
Regissör: James D Parriott
År: 1990
Genre: Komedi
Mitt svarta jag

Tom Selleck, Ken Takakura, Aya Takanashi, Dennis Haysbert, Toshi Shioya, Kosuke Toyohara, Mak Takano, Nicholas Cascone, Larry Pennell

Kevin Wade, Monte Merrick, Gary Ross

Komedi, Romantik

USA, Japan
Med i listor: Baseboll
Diskussioner om En buffel i tehuset  (0 diskussioner)
Kommentarer om En buffel i tehuset (18 st)
eandersson (Anmäl)   4/4 2016
Jag har alltid gillat Tom Selleck sedan barnsben och Magnum-tiden. Japan började jag gilla tonåren och Baseball har väl aldrig varit direkt tråkigt men inte heller satt mig in i spelet. Sportfilmer med klassisk/typisk amerikansk sport som amerikansk fotboll och baseball (samt basket) har oftast varit bra enligt mig. Hur som helst är detta ingen renodlad sportfilm som de jag syftar på. Den är heller ingen renodlad komedi utan som många andra filmer en hybrid. Det jag försöker komma fram till är att trots så mycket fördelaktigt för min smak så var det inte mycket kvalité. Filmen landar på ett godkänt betyg men inte mycket mer, men eftersom filmen inte är lika bra som de flesta av mina 3or och starka 2or är godkänt och svaga 2or är underkänt så får det nog bli en stark 2a/svag 3a.
Count_Duckula (Anmäl)   13/12 2012
En film som handlar om att Tom Selleck åker till Japan för att spela baseball, och att han gör bort sig hela tiden eftersom han inte förstår japansk sed. Jag ger den 3 av 5!!!
Greven81 (Anmäl)   18/4 2012
Den svenska titeln är alldeles fantastiskt usel!
G-Zus (Anmäl)   4/12 2011
Haha, tom selleck är en cranky vagina genom hela filmen
MrMario (Anmäl)   19/5 2010
Ingen jätterulle precis men duger
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En buffel i tehuset