En dag

Originaltitel: One Day
Regissör:Lone Scherfig
Utgivningsår:2011

Om En dag:

Året är 1988 och natten efter deras examen från college blir starten på en återkommande relation mellan Emma och Dexter. Vi får se hur deras liv utvecklas under flera års tid, alltid med nedslag på samma datum. Ibland möts deras öden på nytt, ibland inte. Baserad på romanen "One Day" av David Nicholls från 2009.

Titel: Love, Rosie
Regissör: Josh Boone
År: 2012
Genre: Drama, Komedi
Stuck in Love

Anne Hathaway, Jim Sturgess, Romola Garai, Rafe Spall, Ken Stott, Patricia Clarkson, Jodie Whittaker, Georgia King, Matt Berry, Matthew Beard, Amanda Fairbank-Hynes, Emilia Jones, Toby Regbo, Tom Mison, Joséphine de La Baume

David Nicholls

Komedi, Romantik

USA, Storbritannien

Recension En dag

- blue velvet sätter betyg 3 och skriver:
Detta alster är inte på något sätt revolutionerande, men visst finns det vissa smarta poänger och iakttagelser när det gäller könsroller, vänskap och relationer, men det blir alldeles för förutsägbart och slentrianmässigt där allt känns mer som amerikansk massproduktion, istället för ett genuint brittiskt drama Men det finns ljusglimtar där regissören stundtals...

Recension av En dag - Läs hela!

Diskussioner om En dag  (1 diskussioner)
10/12 2011
Kommentarer om En dag (161 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
okidoki (Anmäl)   14/8 2017
Jo, duger att se.
Barneyk (Anmäl)   14/4 2017
Dex är dryg, grabbig och osympatisk i princip hela filmen. Första scenen är kass och ger mig en dålig känsla till att börja med. Massa bara kassa saker överlag. Anne Hathaway och att den ändå tar en del oväntade svängar räddar tvåan. Men det är knappt.
Körsbär (Anmäl)   2/3 2017
Faktiskt en positiv överraskning, som visar upp att livet går vidare och inte alltid blir som man tänkt sig. Men att det går bra ändå :) En stark trea blir det
vonadel (Anmäl)   5/2 2017
Hade tydligen lyckats förtränga att jag sett denna. Var en ganska bra bit in i filmen när jag insåg detta. Mitt sällskap upptäckte det dock lite tidigare. Tycker nog att en fyra kanske var att ta i lite, men låter den stå kvar ändå för ligger ganska nära. Tycker det är ett riktigt intressant upplägg, men sedan kunde det gjorts lite bättre.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En dag
Se filmen