En dålig flicka?

Originaltitel: Bad Girl
Regissör:Frank Borzage
Utgivningsår:1931

Om En dålig flicka?:

En kärlekshistoria som äger rum under depressionen och vi får följa ett ungt pars kamp med sina hopp och drömmar.

Sally Eilers, James Dunn, Minna Gombell, William Pawley, Charles Sullivan, Frank Austin, Frank Darien, Claude King, Louis Natheaux, Sarah Padden

Edwin J Burke

Drama

Diskussioner om En dålig flicka?  (0 diskussioner)
Kommentarer om En dålig flicka? (4 st)
Tonti (Anmäl)   23:24 19/2
Tyckte den kändes platt inledningsvis men efterhand visar det sig vara en oväntat nyanserad relationsskildring med (bristfällig) kommunikation som huvudtema. Det känns ändå trovärdigt att de beter sig ganska konstigt. Boxningsfajten utvecklas på ett uppfriskande sätt. Kunde höjts ett snäpp med lite starkare skådisar dock. Satt också och väntade på att titeln skulle bli begriplig men jag förstår fortfarande inte vad den syftar till.
Andra våningen (Anmäl)   14/6 2015
en dålig film? nejdå, men stereotypa karaktärer och förvecklingar.
Krille80 (Anmäl)   5/1 2015
Jag får en sevärd film om ett ungt par(från lägre medelklassens) och deras hopp och svårigheter i USA under depressionen. Jag faller verkligen för det härliga språket i form av slang osv. man får ta del av här. Skådespelaren James Dunn är verkligen lätt att tycka om med stor talang och värme i sin prestation. Sevärt men inte något alldeles fantastiskt. 3+
Astrojacob (Anmäl)   28/5 2013
Egentligen en banal och tramsig historia men i Borzages händer blir det en mini-Bergman med frågor om föräldraskap, rädslor och osäkerhet. Eftersom jag fattat Borzages romantiska syn på mänskligheten så bara log jag mig igenom detta stundtals hjärtskärande melodram. "When babys are young they grow old fast"? Svag man ändå gullig Fyra.