Betyg idag: 1 049 Besökare idag: 4 748

Originaltitel: Cruel Intentions
Regissör:Roger Kumble
Utgivningsår:1999

Om En djävulsk romans:

Det är sommarlov och Kathryn har just blivit övergiven av sin kille. För att hämnas ber hon stadens bäste förförare, Sebastian, att förföra sin ex-killes nya tjej. Samtidigt slår de vad om något annat: Kan Sebastian förföra den pryda Annette, rektorns dotter, innan skolan börjar? Om inte, får Kathryn Sebastians bil. Om han lyckas, får Sebastian - Kathryn.
Se filmen på Netflix

Regissör: Dan Rosen
År: 1998
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Thriller, Mysterium
Dead Man's Curve

Sarah Michelle Gellar, Ryan Phillippe, Reese Witherspoon, Selma Blair, Louise Fletcher, Joshua Jackson, Eric Mabius, Sean Patrick Thomas, Swoosie Kurtz, Christine Baranski, Tara Reid

Roger Kumble

Drama, Romantik, Thriller

Recension En djävulsk romans

- cineasten89 sätter betyg 4 och skriver:
En film som stämmer till stort del till tonåringarnas vardag, är en film som denna. En lika fördömande, förstörande och underhållande film får man leta efter. Det kunde ha varit en verklighetstrogen film, och det är nog det till en viss del, men med klichéer som gör att man har svårt att tro på att det precis skulle hända i verkligheten. Men om man bortser från den verklighetstrogna biten, så är...

Recension av En djävulsk romans - Läs hela!

Med i listor: Heta filmer
Diskussioner om En djävulsk romans  (0 diskussioner)
Kommentarer om En djävulsk romans (415 st)
Misslovemovie (Anmäl)   23:05 18/8
Såg den när den kom och såg om den för ett tag sedan, fungerar hyfsat bra fortfarande.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
HerrNenne (Anmäl)   5/6 2017
Väldigt osympatisk och för att vara snäll: varierande skådespelarinsatser/skrivna karaktärer.
päronanton (Anmäl)   6/5 2017
En film som är bra tack vare huvudrollerna. Sarah Michelle Gellar är riktigt bra som Kathryn, men även Ryan Phillippe och Reese Witherspoon gör också fina roll prestationer!
myslas (Anmäl)   18/2 2017
Inte lika bra som "Farligt begär" men en underhållande och mer lättsam filmatisering av samma förlaga. Visst är det något fånigt ibland men den står i alla fall ut lite från andra ungdomsfilmer. Sarah Michelle Gellar glänser i sin roll.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En djävulsk romans