En ettas dagbok

Originaltitel: En ettas dagbok
Regissör:Susann Frennberg
Utgivningsår:1985

Om En ettas dagbok:

En familjeserie i sex delar efter bok och manus av Viveca Sundvall. Huvudpersonen Mimmi ska snart börja skolan.

Camilla Wickbom, Claudia Skolek, Pia Green, Kjell Bergqvist, Göthe Grefbo, Christina Hellman, Katja Lindskog, Linn Oke, Rufus Almgren, Fredrik Hultgren, Cecilia Nilsson, Carl Kjellgren, Hans Lindgren, Christer Banck

Viveca Sundvall

Familjefilm, Mini-serie

Sverige
Med i listor: SVT Öppet arkiv
Diskussioner om En ettas dagbok  (0 diskussioner)
Kommentarer om En ettas dagbok (2 st)
KyLLo (Anmäl)   18:54 21/7
Det finns även en 80-talsserie som heter Mimmi och är baserad på samma bokserie av Viveca. Kan nog förväxlas om man inte har det färskt i minne.
AlbinWesley (Anmäl)   19/6 2016
Jag växte upp med Viveca Sundvall, men kan inte minnas med säkerhet att jag såg den här serien. I vilket fall känner jag igen vissa geniala vardagsbetraktelser från et sjuårings tankegångar, både från mig själv och från de böcker jag läste och fick upplästa för mig som barn (hennes egna inläsningar av böckerna är minst sagt i Astrid Lindgren-nivå kvalitetsmässigt). Det är just dessa som fungerar bra här också, men i övrigt är det en ganska dålig serie. Även om man börjar förstå sig på Roberta så smått mot slutet är hon ju uppenbarligen rätt elak, och det finns så mycket mer att hämta. Lärarinnan är katastrof, ooooooooooooooooooooooooooooooooooo Man ba va.