En fiende ibland oss

Originaltitel: The Devil's Own
Regissör:Alan J Pakula
Utgivningsår:1997

Om En fiende ibland oss:

IRA-terroristen Frankie McGuire flyr undan rättvisan med hjälp av högt uppsatta vänner. Han flyr till New York, där han under namnet Rory Devaney blir inneboende hos polisen Tom O'Meara. Allt är frid och fröjd tills Rory börjar rusta för nya terrorattacker och Tom börjar misstänka att allt inte står rätt till med den mystiske hyresgästen.

Titel: Patrioter
Originaltitel: Nothing Personal
Regissör: Thaddeus O\'Sullivan
År: 1995
Nothing Personal

Harrison Ford, Brad Pitt, Margaret Colin, Rubén Blades, Treat Williams, George Hearn, Mitch Ryan, Natascha McElhone, Paul Ronan, Simon Jones, Julia Stiles, Ashley Carin, Kelly Singer, David O'Hara, David Wilmot, Anthony Brophy

David Aaron Cohen, Vincent Patrick, Kevin Jarre

Drama, Action, Thriller

USA, Irland

Recension En fiende ibland oss

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
I det stora hela är det en film för alla tillfällen. En bra story som varken är för djup eller för lätt. Man behöver inte vara speciellt fokuserad för att hänga med i handlingen. Samtidigt är den inte tråkig eller långdragen. Perfekt för alla dagar i veckan även om det kanske kan hända att det finns något ännu bättre på någon annan kanal. Det blir en trea till en fiende ibland oss.

Recension av En fiende ibland oss - Läs hela!

Med i listor: Den nordirländska konflikten
Diskussioner om En fiende ibland oss  (0 diskussioner)
Kommentarer om En fiende ibland oss (164 st)
HerrNenne (Anmäl)   5/6 2017
Dussinaction med en icke trovärdig Brad Pitt. Rätt lågt tempo också.
Afflicter (Anmäl)   26/1 2015
Stundtals ogenomtänkt och stereotypisk. Ibland är den ändå rätt okej. Ford gör ju faktiskt en hygglig insats här. Det måste vara en av hans sista innan han slutade bry sig helt och hållet.
DrJimHouse (Anmäl)   3/12 2014
Bra film men saknar det där lilla extra för att få en 4a, men helt klart sevärd.
Krille80 (Anmäl)   29/10 2014
Ok, men inte mer. Bra skådisar men lite sladdrig handling. Lever inte riktigt upp till vad omslaget lovar och har lite problem trovärdigheten. Men det är ju bara film, så ladda popcornskålen, dämpa ljuset, starta spelaren och flyt bort ett tag. 2+
GrandMaster_E (Anmäl)   23/7 2014
Störtdyker väl inte ner i nordirlands konflikt direkt men det är ett bra tempo och välspelat, framförallt av Ford. Ford var ofta riktigt bra förr...nu är han bara trött :(
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En fiende ibland oss