En film om Jörn Donner

Originaltitel: En film om Jörn Donner
Regissör:Alberto Herskovits, Olavi Linna
Utgivningsår:2019

Om En film om Jörn Donner:

Han är regissör, politiker, författare, kritiker, producent, generalkonsul och verkställande direktör. Bland annat. Över 50 filmer och 50 böcker har det blivit. Tre äktenskap och sex barn därtill. Hundratusentals cigaretter och industriella kvantiteter sprit. Detta är en film om Jörn Donner, en film om en fascinerande karaktär. Ofta svår och provocerande men samtidigt djupt underhållande. En man med många karriärer och framgångar, men även misslyckanden. Ett fenomen som under hela sitt liv använt sitt intellekt och sitt temperament för att utöva makt och kontroll för att nå sina mål. Så även med filmens regissörer Alberto Herskovits och Olavi Linna.

Alberto Herskovits, Olavi Linna

Dokumentär

A film about Jörn DonnerElokuva Jörn Donnerista

Sverige, Finland
Diskussioner om En film om Jörn Donner  (0 diskussioner)
Kommentarer om En film om Jörn Donner (2 st)
Moonlighting (Anmäl)   08:51 5/4
En komplett misslyckad dokumentär, och alldeles underbar.
Nalleman (Anmäl)   19:53 17/3
Jörn Donner - en mycket märklig människa som sannerligen aldrig imponerat på mig men det var ändå ett porträtt som gav rättvisa åt just denna udda personlighet.