Awakening

Originaltitel: En forelskelse
Regissör:Christian Tafdrup
Utgivningsår:2008

Om Awakening:

16-åriga Carsten och Melissa har precis blivit ihop. Hennes föräldrar välkomnar honom med öppna armar. På en helgresa till sommarstugan upptäcker Carsten och Melissas pappa att de har mer gemensamt än de först trodde.

Julie Grundtvig Wester, Lars Brygmann, Ellen Hillingsø, Allan Hyde

Christian Tafdrup

Drama, Kortfilm

Danmark
Diskussioner om Awakening  (0 diskussioner)
Kommentarer om Awakening (4 st)
Kortfilm (Anmäl)   5/3 2017
Inledningen är mycket underhållande och jag hade gärna sett en fortsättning på det spåret. Sedan blir det mindre bra och lite förutsägbart. Särskilt Lars Brygmann och Julie Grundtvig Wester är bra. En svag trea.
keenoled (Anmäl)   2/9 2009
Den finaste filmen jag sett på länge. Bara vacker och fin och underbara skådespelare och ljuvligt foto och sköna kameravinklar. Jag är så tacksam för manuset och regin, att ingenting viktigt sägs i ord men att ingenting lämnas osagt. Hade börjat ge upp hoppet om att förstå mig på skandinavisk film, jag började tro att jag helt enkelt inte förstod mig på filmspråket eller något efter skitfilmer som Wallander och Hundtricket. Men nu minns jag, det finns också Bergman och Ett öga rött och Bille August. *torkar svetten ur pannan* Tur att man blev påmind!
Lavinia (Anmäl)   2/11 2008
riktigt bra! Snyggt fotad och väldigt duktiga skådespelare. gillade den verkligen, även om det kanske inte var så mycket överaskningar
pellevin (Anmäl)   20/10 2008
Den var rätt bra men lite väl förutsägbara händelser gör upplevelsen tämligen ordinär.