En förtrollad romans

Originaltitel: Bewitched
Regissör:Nora Ephron
Utgivningsår:2005

Om En förtrollad romans:

Jack Wyatt, en misslyckad Hollywood-stjärna, försöker få karriären på fötter igen genom att spela Darrin Stephens i en nyinspelning av tv-serien Bewitched från 60-talet. När Jack ser den vackra Isabel Bigelow så tycker han att hon borde vara perfekt i rollen som hans fru. Vad han inte vet är att Isabel är en häxa, på riktigt, vilket gör henne ännu mer passande för rollen.

Titel: Dickie Roberts
Originaltitel: Heart Condition
Regissör: James D Parriott
År: 1990
Mitt svarta jag

Nicole Kidman, Will Ferrell, Shirley MacLaine, Michael Caine, Jason Schwartzman, Kristin Chenoweth, Heather Burns, Steve Carell, Carole Shelley, Amy Sedaris, Kate Walsh

Nora Ephron, Delia Ephron

Komedi, Fantasy

Diskussioner om En förtrollad romans  (0 diskussioner)
Kommentarer om En förtrollad romans (188 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/10 2016
Klockren komedi med bra skådespelare!
AlbinWesley (Anmäl)   28/3 2015
Väl kämpande skådespelarensamble, det blir lite kul ändå. Filmen faller annars på sin premiss, dum idé från första början, egentligen.
Tatty (Anmäl)   17/1 2015
Okej och lite kul film.
Chris90 (Anmäl)   14/1 2014
Inte ett dugg rolig, och noll personkemi mellan Kidman och Ferrell.
Gigi1943 (Anmäl)   12/11 2013
Heja Filmtipset som tror att jag skall ge den en etta (för det finns ju ingen NOLLA). Jag gillar INTE Kidman, det är inte många roller hon har gjort rättvisa, sorry alla ni som gillar henne, men det är ju tur att smaken är olika. Men jag ställer mig frågan vad det är för en "idiot" som har kommit på idén att spela in denna film (eller egentligen denna SKIT som jag hade skrivit i mitt anteckningsblock!).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En förtrollad romans