En komikers uppväxt

Originaltitel: En komikers uppväxt
Regissör:Jonas Cornell
Utgivningsår:1992

Om En komikers uppväxt:

Miniserie baserad på Jonas Gardells roman med samma titel. Hur jävligt kan det vara att gå i sjätte klass? Hur mycket är man villig att betala för att bli accepterad? Hur kan man, som vuxen, leva med sitt beteende som tolvåring? Hur djupt sitter spåren?

Titel: De halvt dolda
Regissör: Klaus Härö
År: 2002
Genre: Drama, Familjefilm
Elina - Som om jag inte fanns

Björn Kjellman, Jakob Eklund, Gunilla Röör, Pia Johansson, Johan Rabaeus, David Boati, Görel Crona, Janina Berman, Johanna Mork, David Fornander, Helena Kallenbäck, Karin Hagås, Victor Lindfors, Ola Hedén, Erik Bjersjö, Albin Flinkas

Jonas Gardell

Drama, Mini-serie

Sverige
Med i listor: Mini-serie Top 50, SVT Öppet arkiv
Diskussioner om En komikers uppväxt  (0 diskussioner)
Kommentarer om En komikers uppväxt (86 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Rai (Anmäl)   1/10 2017
Tyvärr har jag alltid haft svårt för Jonas Gardell och hans böcker och filmer. Till och börja med "snackar" han alldeles för mycket i sina böcker. Han snackar sönder känslor och uppfattningar så att det blir som en dålig filosofibok. Dels skriver han väldigt mörk. Inte mindes jag att barndomen var så mörk och hemsk, och ändå var det inget speciellt med mig. Jag tillhörde väl medelmåttan eller nått. Det klart att det här är en bild som många som blir mobbade har, men nej den här filmen är inte bra!
Stygga-Vargen (Anmäl)   14/8 2017
En skitbok av en skitförfattare har resulterat i en skitfilm. Det enda som är bra med den här filmen är skådespelarnas insatser men det är också allt. Se nåt annat istället.
AlbinWesley (Anmäl)   17/8 2015
Detta hade ju kunnat vara jävligt bra alltså, det finns mycket som är fint. Drabbande, bitvis rolig, välberättat. Men en del karaktärer blir lite för schablonartade, för att inte säga överdrivna. Det förtar mycket av känslan och stämningen. Vidare hade den väl behövt vara en smula mer fokuserad för att nå sin fulla potential.
Ihsahn (Anmäl)   10/8 2013
Ojoj, väldigt ojämt är väl den korta sammanfattningen. Första delen var bra, andra var otroligt tråkig, medan det ryckte upp sig lite i del tre. Filmen saknar dock någon som man kan bry sig om, men eftersom Juha är så makalöst feg kvarstår Jenny och Thomas, som båda är för endimensionella för att framkalla någon större sympati. Såg tv-serieversionen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En komikers uppväxt