En kvinna är en kvinna

Originaltitel: Une femme est une femme
Regissör:Jean-Luc Godard
Utgivningsår:1961

Om En kvinna är en kvinna:

Strippan Angela vill ha barn, men hennes pojkvän Emile är inte särskilt intresserad, trots hennes ivriga övertalningsförsök. Angela beslutar att försöka med Emiles vän Alfred i stället.

Titel: En rövarhistoria

Jean-Paul Belmondo, Anna Karina, Jean-Claude Brialy

Jean-Luc Godard

Drama, Komedi, Romantik, Musikal

Frankrike, Italien
Med i listor: Franska nya vågen
Diskussioner om En kvinna är en kvinna  (0 diskussioner)
Kommentarer om En kvinna är en kvinna (44 st)
Manko (Anmäl)   4/4 2018
Förutom det utmattande ljudschemat, med plötsliga attacker av musik och märkliga tystnader, så är det ganska charmigt. Om något andefattigt.
stefanp (Anmäl)   12/12 2017
En rolig och lekfull Godard-film. Lättsamt relationsdrama med snyggt foto och fyndigt manus.
Ful_fisk (Anmäl)   11/9 2015
äntligen är de senaste årens tradition att bli kopiöst besviken och rent av arg varenda gång man försöker sig på en ny Jean-Luc Godard-film bruten! Den här gillade jag faktiskt riktigt mycket! Fyndig och färgstark studie i motsägelsen inom parförhållanden. Vrickat och meta, som brukligt med Godard. Hans andra film och hans första med Anna Karina i huvudrollen. En fin brygga mellan mästerverken Till sista andetaget och Leva sitt liv.
filmfreak1 (Anmäl)   15/1 2014
Bland de mest irriterande jag sett, rent av plågsam, faktiskt. Bör nog ge upp Godard. Hans filmer är inget för mig, verkligen INGENTING. Nada, nothing, niente, RIEN.
auragolf (Anmäl)   16/12 2013
Fyndigt, insiktsfullt och roligt om parförhållandets problematik - då diskussionen om barn blir aktuell.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En kvinna är en kvinna