En kvinnas doft

Originaltitel: Scent of a Woman
Regissör:Martin Brest
Utgivningsår:1992

Om En kvinnas doft:

Den unge studenten Charlie skall som extrajobb ta hand om den egensinnige, pensionerade och blinde överstelöjtnanten Frank Slade en helg i dennes hem. Slade har dock sina egna planer - han tar Charlie med till närmaste flygplats för att åka till New York. Slade har bestämt sig för att verkligen leva ut.
Se filmen på Plejmo

Titel: En oväntad vänskap
Originaltitel: Intouchables
Regissör: Olivier Nakache, Eric Toledano
År: 2011
Genre: Drama, Komedi
En oväntad vänskap
Titel: Livet från den ljusa sidan
Originaltitel: As Good As It Gets
Regissör: James L Brooks
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Livet från den ljusa sidan
Titel: En kvinnas doft
Regissör: Barry Levinson
År: 1988
Genre: Drama, Roadmovie
Rain Man
Titel: Varje gång jag ser dig
Originaltitel: Hoje Eu Quero Voltar Sozinho
Regissör: Daniel Ribeiro
År: 2014
Genre: Drama, Romantik
Varje gång jag ser dig

Al Pacino, Chris O'Donnell, James Rebhorn, Gabrielle Anwar, Philip Seymour Hoffman, Richard Venture, Bradley Whitford, Rochelle Oliver, Margaret Eginton, Tom Riis Farrell, Nicholas Sadler, Todd Louiso, Matt Smith (II), Gene Canfield, Frances Conroy

Bo Goldman

Drama

Recension En kvinnas doft

- paycheck sätter betyg 5 och skriver:
Charlie, en ung student som tar som extrajobb att sköta om Frank, en pensionerad överlöjtnant som dessutom är blind. Det första Frank gör är att ta med Charlie till den närmaste flygplatsen och ta flyget till New York. Frank vill verkligen leva ut. En Kvinnas Doft är en jättebra film! Prestationen Al Pacino gör är oförglömlig! Den sitter kvar i ens hjärta. Det är en väldigt speciell historia,...

Recension av En kvinnas doft - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 1
Diskussioner om En kvinnas doft  (0 diskussioner)
Kommentarer om En kvinnas doft (304 st)
andmoreagain (Anmäl)   17:50 15/3
"Bra" 90-talskänsla i denna och egentligen mycket som man, teoretiskt, kan klaga och störa sig på (slutet liksom...) men man väljer att inte bry sig.
PeterTheW (Anmäl)   21:47 8/2
Både och. Pacino är bra, det är vackert och sådär, men. Ja. Stark trea.
Rai (Anmäl)   22:02 1/1
En klassiker som tillhör mina favoriter bland filmer...
StaffanE71 (Anmäl)   31/12 2017
En given Oscar till Al Pacino. Det här är hans show. Även om O'Donnell försöker. Visst, klichéerna radar upp sig, det är ändå en rasande rolig film med briljant dialog. Du ska ha sett den. Solklar 4'a.
PeRoY (Anmäl)   21/12 2017
Efter omtitt är jag beredd att utnämna denna till en av dom bästa filmerna någonsin. Slutpläderingen i skolan är ren gåshud.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En kvinnas doft