En lång en

Originaltitel: The Tall Guy
Regissör:Mel Smith
Utgivningsår:1989

Om En lång en:

Dexter jobbar som slagpåse/side-kick åt den osympatiske men framgångsrike komikern Ron. Dexter lider av rejäl hösnuva och Ron tvingar honom att göra något åt problemet. När Dexter besöker en mottagning för att ta en allergispruta, blir han kär i sjuksköterskan Kate. Trots medicineringen blir Dexter avskedad. Istället får han jobb som stjärna i en musikaluppsättning av Elefantmannen. Kate misstänker dock att Dexter är otrogen med flickorna i baletten och nu måste han vinna henne tillbaka.

Titel: Ögonvittnet
Originaltitel: Rambling Rose
Regissör: Martha Coolidge
År: 1991
Natten med Rose

Jeff Goldblum, Rowan Atkinson, Emma Thompson, Geraldine James, Anna Massey, Kim Thomson, Emil Wolk, Harold Innocent, Joanna Kanska

Richard Curtis

Komedi, Romantik

Storbritannien
Diskussioner om En lång en  (0 diskussioner)
Kommentarer om En lång en (14 st)
Lectra (Anmäl)   18/10 2010
Man såg vad de försökte göra men dessvärre nådde det inte hela vägen fram, annars hade den kunnat vara helt fantastisk. Sexscenen är höjdpunkten av filmen, den är helt fantastisk..
nathaliew (Anmäl)   1/2 2010
sjukt kul, måste köpas! :)
Paramis (Anmäl)   14/1 2007
Skulle säga fantastisk bitvis men det kan va för att jag är svag för 80tals komedier. Humorn är underbar och filmen blir bättre varje gång man ser den.
Piccolo (Anmäl)   30/10 2006
Har nu sett dn till slut. Goldblum är som vanligt jättefestlig, och filmen innehåller en massa små roliga detaljer. Sen har jag lite svårt för Thompson, och ibland märks det i komiken att den har 17 år på nacken... men ändå en härligt festlig rulle.
Piccolo (Anmäl)   8/8 2006
Woh, denna låter helskön! Måste införskaffas!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En lång en