Betyg idag: 1 018 Besökare idag: 5 704

Originaltitel: En man som heter Ove
Regissör:Hannes Holm
Utgivningsår:2015

Om En man som heter Ove:

59-årige Ove är kvarterets vresige ordningsman som flera år tidigare avsattes som ordförande i bostadsrättsföreningen, men det ger han blanka fan i och ser med järnhand över kvarteret. När höggravida Parvaneh med familj flyttar in i radhuset mittemot och backar in i Oves brevlåda blir det upptakten till en komisk och hjärtevärmande historia om tilltufsade katter, oväntad vänskap och kärlek så stark att döden ser ut som den enda utvägen. Ove är en man som vet att rätt ska vara rätt, att man ska hjälpa sin medmänniska och som med stor träffsäkerhet betraktar sin samtid.
Se filmen på iTunes

Titel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Originaltitel: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Regissör: Felix Herngren
År: 2013
Genre: Komedi, Äventyr
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Titel: Gran Torino
Regissör: Jaco van Dormael
År: 1991
Film nr.: 20224
Totos bedrifter
Titel: Livet från den ljusa sidan
Originaltitel: As Good As It Gets
Regissör: James L Brooks
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Livet från den ljusa sidan

Rolf Lassgård, Bahar Pars, Filip Berg, Ida Engvoll, Tobias Almborg, Klas Wiljergård, Chatarina Larsson, Börje Lundberg, Stefan Gödicke, Johan Widerberg, Anna-Lena Bergelin, Nelly Jamarani, Zozan Akgün, Viktor Baagøe, Simon Edenroth, Poyan Karimi

Hannes Holm

Drama, Komedi

A Man Called Ove

Sverige
Diskussioner om En man som heter Ove  (0 diskussioner)
Kommentarer om En man som heter Ove (138 st)
Galivan (Anmäl)   23:01 6/2
Häpnadsväckande, bland det sämsta.
kryttan (Anmäl)   14:30 26/1
Jag hann inte långt in i filmen förrän det var dags att stänga av. Vad är det med svenska filmer och värdelösa uttal? trovärdigheten faller platt med en svenska som ingen talar i verkligheten. Hannes Holm är även Sveriges enda regissör och Rolf Lassgård är Sveriges enda skådespelare, eller? Fyfan våga vägra Hannes Holm och Rolf Lassgård någon gång iaf!
RustyFilm (Anmäl)   11:28 15/1
Historien grundades av Fredrik Backmans roman, filmatiserades av Hannes Holm. Gestaltades av Rolf Lassgård, Bahar Pars och övrigt filmteam. Hela kedjan helt fantastiskt bra. Det tog lång tid innan jag kollade den här filmen fick dåliga vibbar av filmtiteln (nått Ove TV tjafs störde). Men det här är en bästa sortens ”feelgood” film som hamnar högt på filmernas svensktopp.
Tenchi (Anmäl)   21:36 13/1
Den är bra men jag tycker dom har missat många nyckelscener från boken som borde varit med i filmen och som hade förklarat mer. Sen var slutet väldigt påskyndat och kändes jäktat. Synd för bokens slut är riktigt fint.
Rehn108 (Anmäl)   14:16 8/1
Väldigt förvånad över filmens höga kvalitet. Jag trodde att jag hade en till "Hundraåringen" framför mig, men det är här är mer engagerande, roligare, snyggare. Bättre på alla sätt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En man som heter Ove