En natt i hamn

Originaltitel: The Docks of New York
Regissör:Josef von Sternberg
Utgivningsår:1928

Om En natt i hamn:

Bill Roberts är en råbarkad sjöman i sina bästa år. Kvällen innan hans fartyg skall gå till havs, tar han tillfället i akt att roa sig i hamnkvarteren. På vägen dit räddar han en ung vacker kvinna från att begå självmord. Bill fattar tycke för kvinnan, men är han redo att stadga sig?

Titel: Skratta Pajazzo
Regissör: Paul Leni
Genre: Drama, Romantik, Thriller, Skräck, Mysterium, Stumfilm
Film nr.: 20991
Skrattmänniskan

George Bancroft, Betty Compson, Olga Baclanova, Clyde Cook, Mitchell Lewis, Gustav von Seyffertitz, Guy Oliver, May Foster, Lillian Worth

Jules Furthman

Drama, Stumfilm

Diskussioner om En natt i hamn  (0 diskussioner)
Kommentarer om En natt i hamn (12 st)
Chiaroscuro (Anmäl)   20/12 2015
Hade andra dagen varit lika välgjord som första så hade den här haft potential att nå de riktigt höga betygen. Fotot är i vilket fall som helst skitsnyggt.
Tsurugi (Anmäl)   6/6 2015
Detta är banne mig på snudd till ett mästerverk, stark fyra.
Astrojacob (Anmäl)   28/9 2012
Makalöst vacker och med en rå, autentisk känsla och atmosfär. Bra skådisar och kändes lite som en Lillian Gish-film. Stark Fyra
Ulph (Anmäl)   29/7 2012
Historien är lite banal, men miljöerna är väldigt snygga och skådespeleriet helt OK än idag! Stumfilmen hade utvecklats ganska långt 1928, nästan synd att talfilmen slog igenom så snabbt.
NtoNW (Anmäl)   16/2 2012
Oväntat välspelat och välregisserat. Tycker att Sternberg lyckas betydligt bättre här med en rå och rak berättelse än mycket han gjorde sedan. Bildmässigt är detta toppklass. De stereotypa människokaraktärerna drar dock ner filmen till en fyra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En natt i hamn