En president i stan

Originaltitel: Welcome to Mooseport
Regissör:Donald Petrie
Utgivningsår:2004

Om En president i stan:

Den före detta presidenten Monroe "Eagle" Cole flyttar till småstaden Mooseport i hopp om att få vila ut och förbättra sitt handicap i golf. När han blir tillfrågad att bli borgmästare ser han ingen anledning att tacka nej, men när den populäre butiksägaren också ställer upp i valet bjuds Cole på oväntat motstånd. För första gången riskerar Cole att förlora ett val...

Titel: Rivalerna
Originaltitel: Butter
Regissör: Jim Field Smith
År: 2011
Butter

Gene Hackman, Maura Tierney, Marcia Gay Harden, Christine Baranski, Rip Torn, Jackie Richardson, Ray Romano, Fred Savage, June Squibb, Wayne Robson, John Rothman, Karl Pruner, David Macniven, Reagan Pasternak

Tom Schulman

Komedi

USA, Tyskland
Filmnummer: 19385
Diskussioner om En president i stan  (0 diskussioner)
Kommentarer om En president i stan (45 st)
Greggor (Anmäl)   8/8 2016
Lite småskoj här och där man på tok för lång
Barneyk (Anmäl)   4/4 2015
"Romantik" som bygger på män som beter sig osympatiskt och sen ska bli förlåtna står mig upp i halsen. Har en tramsig charm som gör den okej.
Krille80 (Anmäl)   7/11 2014
En skön liten "byhåla"-film som lockar till skratt. Ray Romano funkar bra utanför sin TV-serie och han gör det mycket tack vare Gene Hackman. Ray har en barnslig charm över sig och den känns igen från "Alla älskar Raymond".
den_fonk (Anmäl)   4/2 2014
Det enda som talar för en tvåa är att jag såg klart filmen från början till slut. Det är ju så oskyldigt trots allt, mycket dåligt, men oskyldigt. Frågan är väl främst vad Hackman gör i casten.
Infected (Anmäl)   17/5 2010
Aldrig har "Mr President" sagts fler gånger på 110 minuter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En president i stan