En prinsessas dagbok

Originaltitel: The Princess Diaries
Regissör:Garry Marshall
Utgivningsår:2001

Om En prinsessas dagbok:

Den blyga tonåringen Mia Thermopolis får sitt livs chock när hon får höra att hon är en äkta prinsessa! Hennes farmor, som är drottning i ett litet europeiskt, land dyker upp för att ge henne lektioner i att vara prinsessa och plötsligt måste hon bestämma om hon vill fortsätta vara en vanlig tonåring i San Fransisco eller om hon ska acceptera de förpliktelser det innebär att vara prinsessa.

Titel: Allt en tjej vill ha
Originaltitel: What a Girl Wants
Regissör: Martha Coolidge
Genre: Komedi, Romantik
Film nr.: 19805
Prinsen och jag

Julie Andrews, Anne Hathaway, Hector Elizondo, Heather Matarazzo, Mandy Moore, Caroline Goodall, Robert Schwartzman, Erik von Detten, Patrick John Flueger, Sean O'Bryan, Sandra Oh, Kathleen Marshall, Mindy Burbano, Kimleigh Smith

Gina Wendkos

Komedi, Familjefilm, Romantik

Recension En prinsessas dagbok

- bussle skriver:
Filmen handlar om Mia, 15 år, (fasansfullt dåligt castad, eftersom hon mer ser ut som 20-25) som en dag snubblar över sin long lost farmor som berättar att Mia egentligen är prinsessa i Genovia, som ligger någonstans i det avlägsna, skuggbelagda och mystiska Europa. I skolan är Mia tönten med de gigantiska glasögonen och det (ve och fasa) ännu större, toviga och bångstyriga håret som dagligen blir...

Recension av En prinsessas dagbok - Läs hela!

Diskussioner om En prinsessas dagbok  (0 diskussioner)
Kommentarer om En prinsessas dagbok (365 st)
Rai (Anmäl)   29/1 2018
Så jävla tramsig, precis som monarkin i verkligheten är,,, URK!!!
Stygga-Vargen (Anmäl)   9/11 2017
Den här var ju bra.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Tatty (Anmäl)   7/12 2016
Bra film med skön stämning med Anne Hathaway som gör rollen bra! Gillar denna mjuka filmen.
Krille80 (Anmäl)   22/11 2014
Väldigt gulligt uppslag som oftast när Walt Disney producerar film. Den har sina roliga moment men manuset spretar lite väl mycket åt alla möjliga håll. Det man mer konstaterar än om det var en bra film eller inte efteråt är att Hathaway var söt och Andrews elegant. En godkänd film trots allt. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En prinsessas dagbok