En röst i mörkret

Originaltitel: Il Dolce corpo di Deborah
Regissör:Romolo Guerrieri
Utgivningsår:1968

Om En röst i mörkret:

Deborah är en ung kvinna som firar sin smekmånad i Schweiz med sin make, Marcel. De slår sig ned i ett stort hus. Snart börjar en av Marcels gamla vänner påstå att det är han som mördat Marcels tidigare flickvän.

Carroll Baker, Jean Sorel, Luigi Pistilli, Ida Galli, Michel Bardinet, Valentino Macchi

Ernesto Gastaldi

Skräck

Italien, Frankrike
Med i listor: Giallo
Diskussioner om En röst i mörkret  (0 diskussioner)
Kommentarer om En röst i mörkret (8 st)
dudson (Anmäl)   1/11 2015
Otroligt seg och mossig skapelse. Sen var Carroll Baker sanslöst kass här. Enda behållningen är charm knutten George Hilton som glänser.
craptastic (Anmäl)   17/3 2014
Lövtunt manus som står och stampar, i princip genom hela filmen. En twist som är aningen obegriplig varvat med scener som jag inte riktigt vet vad de vill säga.
idd (Anmäl)   12/3 2014
Extremt sävlig giallo som mestadels står å stampar å till sist levererar en lövtunn plot som inte alls håller samman.. Helt ok med andra ord!
Bumbi78 (Anmäl)   9/3 2014
Giallotrenden hade inte än slagit igenom stort, men detta var ett trevande om än rätt trist försök. Stilig och småputtrande thriller där Bakers alla klädkreationer och sexighet faktiskt är det jag kommer minnas, för storyn är rejält tunn och minst lika blodfattig.
ketto (Anmäl)   22/2 2012
"Carroll Baker är en attraktiv brud med en släng av nymfomani" -Barbro Hähnel, DN.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En röst i mörkret