En sång för Martin

Originaltitel: En sång för Martin
Regissör:Bille August
Utgivningsår:2000

Om En sång för Martin:

"En sång för Martin" är baserad på "Boken om E", skriven av Ulla Isaksson, och är en kärlekshistoria mellan två starka människor. Den berömda dirigenten blir passionerat förälskad en violinist i sin orkester. Kärleken blir till ett lyckligt äktenskap men vad händer med kärleken om den ena av parterna blir sjuk och i och med det får en ny identitet? Är det verkligen sant att kärleken klarar allt?

Titel: Still Alice
Regissör: Kay Pollak
År: 2004
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Så som i himmelen

Sven Wollter, Reine Brynolfsson, Viveka Seldahl, Linda Källgren, Lisa Werlinder, Peter Engman, Klas Dahlstedt, Lo Wahl, Kristina Törnqvist, Jonna Ekdahl, Jonas Falk

Bille August

Drama

Danmark, Tyskland, Sverige
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2002
Diskussioner om En sång för Martin  (0 diskussioner)
Kommentarer om En sång för Martin (121 st)
Barneyk (Anmäl)   12:08 24/6
Riktigt bra och hemsk film men samtidigt så känns den lite tröttsam. Svårt att göra sånt här. Jag tycker inte deras personligheter etableras ordentligt inledningsvis och sen kommer sjukdomen lite för plötsligt och det hela dras ut på lite för länge. Berör mig inte djupt. Stabil trea.
Rai (Anmäl)   27/2 2018
För en gång skull funkar svenskfilm!
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
Riktigt bra film om ålderdomen
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/11 2016
Skådespelarna gör ju väldigt bra ifrån sig men själva filmen är riktigt usel.
norenorama (Anmäl)   3/5 2015
Kom igen halva sen gick det inte längre, ville ju bara slå sönder den där kardinalfittan som Viveka Seldahl spelade, la in små hånande pikar hela tiden till någon som inte kan rå för sina brister, totalt egocentrisk världsbild.. Nej fan, går inte att se på. Wollter förbannat bra dock.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En sång för Martin