En såpa

Originaltitel: En soap
Regissör:Pernille Fischer Christensen
Utgivningsår:2006

Om En såpa:

32-åriga Charlotte flyttar ifrån sin pojkvän och blir granne med den transsexuella Veronica. Veronica prostituerar sig och tittar på tv-såpor. Charlotte ägnar sig åt sitt ex och tillfälliga sexuella förbindelser. Charlotte och Veronica blir vänner och finner att de attraheras av varandras.

Titel: Sigrid & Isaac
Regissör: Georgij Kropachjov, Konstantin Jershov
År: 1967
Genre: Drama, Komedi, Skräck, Fantasy
Vij eller Prästseminariets likvaka
Titel: Lexx: The Dark Zone - I Worship His Shadow
Originaltitel: Lexx: The Dark Zone - I Worship His Shadow
Regissör: Paul Donovan
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Lexx: The Dark Zone -  I Worship His Shadow
Titel: The Yes Men
Originaltitel: The Yes Men
Regissör: Dan Ollman, Sarah Price, Chris Smith
År: 2003
The Yes Men

Trine Dyrholm, David Dencik, Christian Tafdrup, Claes Bang, Jacob Lohmann, Christian Mosbæk (röst), Pauli Ryberg, Elsebeth Steentoft, Frank Thiel

Kim Fupz Aakeson, Pernille Fischer Christensen

Drama, Komedi

A Soap

Danmark, Sverige
Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 2006
Diskussioner om En såpa  (0 diskussioner)
Kommentarer om En såpa (48 st)
Krusty (Anmäl)   9/4 2016
Fin film, men alla Veronicas (David Dencik) relationer till sin familj, andra i omgivningen och sig själv är så smärtsamma att se. Grannen blev jag inte klok på, men bra spelat av alla involverade.
Hypostas (Anmäl)   13/9 2013
Stark trea till detta stabila danska drama.
Gordyal (Anmäl)   31/7 2013
Välspelat, som vanligt när det gäller danskt, och ett bra grundtema. Men det mesta slarvas bort, samtidigt som utförandet känns lite pretentiöst. Ett mycket simpelt och onödigt ytligt relationsdrama trots att Trines karaktär är en lynnig idiot och att Davids karaktär är i ständig konflikt med sig själv. Helt okej film som borde ha varit jävligt bra. (7+/15)
alvizz (Anmäl)   14/8 2012
Fantastiska huvudrollsinnehavare, fin historia. Jag ogillar oftast berättarröster eftersom det förstärker fiktionen för mycket, men här finns det åtminstone en logisk genreförklaring till den. Kanske hade varit bättre utan, kanske inte.
Trollunge (Anmäl)   27/4 2012
David Dencik är suverän i den här danska smaragden! Jag älskade den rakt igenom och när Antony and the Johnsons "The cripple and the starfish" avslutar under eftertexten kändes det magiskt. Mitt i prick! Eller nära inpå i alla fall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En såpa