En underbar jävla jul

Originaltitel: En underbar jävla jul
Regissör:Helena Bergström
Utgivningsår:2015

Om En underbar jävla jul:

Simon och Oscar har varit ett par i fem år. Tillsammans med sin nära vän Cissi har de köpt ett ”karaktärsfullt” hus i Bromma. Cissi är i nionde månaden och tillsammans ska trion nu bilda familj. Detta är dock en hemlighet som de skjutit på att berätta för sina egna familjer i snart ett år. Nu finns det ingen återvändo, det kan inte vänta längre. Hemligheten måste fram! Och vilken tidpunkt vore mer perfekt än julafton – toleransens högtid.

Titel: Tomten är far till alla barnen
Originaltitel: Tomten är far till alla barnen
Regissör: Kjell Sundvall
År: 1999
Genre: Drama, Komedi
Tomten är far till alla barnen
Titel: Mitt stora feta grekiska bröllop 2
Originaltitel: Ogifta par – en film som skiljer sig
Regissör: Peter Dalle
År: 1997
Genre: Komedi
Ogifta par – en film som skiljer sig
Titel: The Trailer Park Boys Christmas Special
Regissör: Mark Waters
År: 2016
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Bad Santa 2

Robert Gustafsson, Maria Lundqvist, Anastasios Soulis, Anton Lundqvist, Rakel Wärmländer, Michalis Koutsogiannakis, Inga Landgré, Helena Bergström, Kajsa Ernst, Peshang Rad, Gustav Levin, Frida Beckman, Neo Siambalils, Paulina Pizarro Swartling

Helena Bergström, Daniel Réhn, Edward af Sillén

Komedi

Sverige

Recension En underbar jävla jul

- Stygga-Vargen sätter betyg 1 och skriver:
Jag gillar inte stämningen i den här filmen och jag stör mig väldigt mycket på allt ältande – det onödiga ältandet går till överdrift, särskilt mot slutet, och dessutom leder det ingenstans. Det här klassar jag som en av de absolut sämsta filmerna som någonsin gjorts och jag vill verkligen inte se om den. Det här eländet får till och med Johan Falk-filmerna att framstå som bra.

Recension av En underbar jävla jul - Läs hela!

Diskussioner om En underbar jävla jul  (0 diskussioner)
Kommentarer om En underbar jävla jul (75 st)
Smekk (Anmäl)   01:37 15/3
Så mycket förlorad potential
Bumbi78 (Anmäl)   25/12 2018
Tragiskt, mycket tragiskt.
Andra våningen (Anmäl)   23/12 2018
Det är lite neggo att skriva ett uppsats om varför en film ba' är neeeej! vilket tigger om att göras i det här fallet. För att ignorera detta och istället lyfta fram något positivt: de för all del simpelt komiska replikerna som Inga Landgré tilldelats, fick mig någon gång att le.
Nalleman (Anmäl)   23/12 2018
Lite småroligt och givetvis lite lagom PK också. Typiskt svensk på den sistnämnda punkten alltså.
92axha10 (Anmäl)   15/1 2018
Smårolig svensk komedi vilket i sig självt är bra beröm. Är konstant nog för att underhålla hela speltiden. Robert är bra i sin roll och en del saker träffar mitt i prick.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till En underbar jävla jul
Se filmen