End of Days

Originaltitel: End of Days
Regissör:Peter Hyams
Utgivningsår:1999

Om End of Days:

Christine dras in i ett djävulskt spel som kommer innebära slutet för hela mänskligheten. Det blir upp till Jericho Cane, en avdankad ex-polis att förhindra katastrofen. Han inser snart att Christine är nyckeln till en överjordisk kraft och det är nu som hela mänskligheten måste förlita sig till en enda man...

Titel: God's Army
Originaltitel: The Lords of Salem
Regissör: Rob Zombie
År: 2012
The Lords of Salem

Gabriel Byrne, Arnold Schwarzenegger, Robin Tunney, Udo Kier, Kevin Pollak, Rod Steiger, CCH Pounder, Derrick O'Connor, Miriam Margolyes, Victor Varnado, Michael O'Hagan, Mark Margolis, Jack Shearer, Renee Olstead, Mo Gallini

Andrew W Marlowe

Action, Thriller, Skräck, Mysterium

Recension End of Days

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
En klar trea till den här filmen som ligger på medel i alla lägen. Passar bra för den trötta fredagen eller den sena lördagskvällen. Det blir förstås mer passande atmosfär om det är mörkt ute.

Recension av End of Days - Läs hela!

Diskussioner om End of Days  (0 diskussioner)
Kommentarer om End of Days (298 st)
dudson (Anmäl)   12:28 16/6
Grymt bra rulle som var värd en omtitt. Älskar verkligen hur dom lyckats med djävuls konceptet där innan millenium skiftet. obehaglig/creepy känsla filmen förmedlar, sen är Gabriel Byrne helt storslagen i sin bad as roll. Arnie var oxå ett bra val då han känns äkta i sin mera anti hjälte roll på dekis. 3+
Xtro (Anmäl)   22:29 8/5
Peter Hyams följer upp en av världens mest outhärdligt sopiga filmer (Relic, 97) med den här som trots allt är småfestlig.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Svår att ta på allvar
celec (Anmäl)   30/11 2016
Arnold kanske inte klippt och skuren för rollen men hans grimaser är ändå underhållande. Bättre action än jag trodde om man köper hela konceptet.
Raimo_1985 (Anmäl)   20/3 2016
Riktigt bra onding-film utan den kletiga gå och duscha-känslan många action/thriller/skräck-storfilmer från millennieskiftet brukar ha.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till End of Days