End of Violence

Originaltitel: The End of Violence
Regissör:Wim Wenders
Utgivningsår:1997

Om End of Violence:

Två förbrytare kidnappar filmmogulen Mike Max men hittas dagen efter halshuggna. Av en slump ser vetenskapsmannen Ray Berling en del av brottet på en övervakningsskärm. När han återskapar bilderna märker han att någon motarbetar honom och att han själv är övervakad.

Titel: A Little Trip to Heaven
Regissör: John Dahl
År: 2007
Genre: Komedi, Thriller
You Kill Me

Andie MacDowell, Gabriel Byrne, Bill Pullman, Udo Kier, Traci Lind, Rosalind Chao, Henry Silva, Frederic Forrest, Samuel Fuller, Pruitt Taylor Vince, Nicole Ari Parker, John Diehl, Daniel Benzali, Marshall Bell

Nicholas Klein, Wim Wenders

Drama, Thriller

Frankrike, Tyskland, USA
Diskussioner om End of Violence  (0 diskussioner)
Kommentarer om End of Violence (10 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   19/12 2012
En stor besvikelse. Ett spretigt och osammanhängande manus samt likgiltiga rollprestationer av både Pullman och Byrne gör att detta bara blir tråkigt att titta på. Hade allt större förväntningar på Wenders än den här soppan.
Zeylon (Anmäl)   19/2 2008
Lite förvirrad emellanåt men helt ok tycker jag nog att den var.
Dixie (Anmäl)   6/2 2008
Måste hålla med föregående talare....de flygande kamelerna må gärna lysa med sin frånvaro vad det mig anbelangar..tacka vet jag flygande änglar i Berlin.......
agorafobi (Anmäl)   5/2 2008
Smörja var ordet! Oerhört krystad. Den röda tråden var stundtals helt som bortblåst, framförallt undrar jag vem som ansåg att det var en bra idé att ta in en monolog om pedofili samt en rapplåt framförd av den idiotiska rollkaraktären Six. Wenders måste ha varit oerhört kluven till vilken historia han ville berätta - han kanske helt enkelt insåg att grundidén inte höll och försökte dölja det genom att anta ett lite mer arty grepp. Favoritdialogen löd som följande (ungefär): - Är du polis eller människa? - En mänsklig polis. Men du kanske inte tror att sådana finns? - Har du sett en flygande kamel? - De är vackra.
chamnanrith (Anmäl)   9/1 2008
Bah, vilken smörja! Krossade min illusion om Wenders.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till End of Violence