Ender's Game

Originaltitel: Ender's Game
Regissör:Gavin Hood
Utgivningsår:2013

Om Ender's Game:

I en mörk framtid härjas jorden av formiker, en utomjordisk ras som ute efter att förgöra mänskligheten. Sjuttio år senare kämpar människor fortfarande för sin överlevnad mot den tekniskt överlägsna fienden. Ender Wiggin, en tyst men begåvad pojke, förs tillsammans med andra begåvade barn till en befälhavarskola i omloppsbana runt jorden där deras färdigheter ska testas för att hitta den rätta hjärnan att leda mänskligheten i kampen för att att befria jorden från den utomjordiska invasionen.

Titel: Starship Troopers
Regissör: Andrew Stanton
År: 2012
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
John Carter

Asa Butterfield, Harrison Ford, Hailee Steinfeld, Abigail Breslin, Ben Kingsley, Viola Davis, Nonso Anozie, Aramis Knight, Suraj Partha, Khylin Rhambo, Conor Carroll, Moises Arias, Caleb J Thaggard, Tony Mirrcandani, Jimmy 'Jax' Pinchak, Jasmine Kaur

Gavin Hood

Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Ender's Game

- Mat1az sätter betyg 2 och skriver:
Filmens känns väldigt osammanhängande. Dåligt förklarad. Man får t.ex. aldrig veta varför de utvalda barnen är bättre beslutsfattare än de vuxna. Det är mycket som bara sveper förbi utan närmare klargöranden. Det känns kort och förhastat. Skådespelet är överlag inte heller något speciellt.

Recension av Ender's Game - Läs hela!

Diskussioner om Ender's Game  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ender's Game (148 st)
Troddel (Anmäl)   30/12 2018
Oj vad längesen jag såg en film... Nu blev det en film på reklamkanal. Underhållande film, men jag stannar på en svag 3:a.
Trangor (Anmäl)   26/4 2018
Trots en usel insats av Ford lyckas filmen väl med att fånga känslan i boken.
PiratDjinn (Anmäl)   1/3 2018
Är det bara jag som tycker att Asa Butterfield ser ut som en krympt Jeremy Renner? Filmen blir inte bra då det blir för komprimerat. Kanske skulle böckerna gjorts som miniserie/filmserie på samma sätt som Twilight och Hungerspelen. Funkar om man inte har något bättre för sig, men ingen film att prioritera. Och slutet, gjort enligt dagens PK-mall att det är synd om förövaren, lämnade en illa smak i munnen.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Portugallien (Anmäl)   6/7 2017