Endless Love

Originaltitel: Endless Love
Regissör:Franco Zeffirelli
Utgivningsår:1981

Om Endless Love:

David och Jade är två tonåringar som är djupt förälskade i varandra. Jades pappa är dock inte lika upphetsad över deras relation och bestämmer sig för att bannlysa David från sitt hem.

Titel: Endless Love
Regissör: Elia Kazan
År: 1961
Genre: Drama, Romantik
Feber i blodet

Martin Hewitt, Brooke Shields, Shirley Knight, Don Murray, James Spader, Beatrice Straight, Richard Kiley, Ian Ziering, Penelope Milford, Jami Gertz, Jeffrey Marcus, Tom Cruise

Judith Rascoe

Drama, Romantik

Diskussioner om Endless Love  (0 diskussioner)
Kommentarer om Endless Love (11 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Skådespelarna kan man inte klaga på och storyn i sig är det inga större fel på. Dock är filmen ganska ojämn. Emellanåt är den spännande och emellanåt är den seg och tråkig. Svag 4:a.
Lotso (Anmäl)   29/6 2014
Detta är utan tvekan exakt det personer säger. En romantisk drama film som misslyckas i alla avseende. Davids besatthet är skrattretande och inte alls romantiskt för fem öre, samtidigt som pojken har enorma problem. Men det har ju också fadern när han är så besatt över att styra hans dotter liv i den åldern. Där är heller ingen riktigt kemi mellan våra två huvudpersoner och i slutändan undrar man hur allt detta ens startade då anledningen till att dem inte fick se varandra mer var så urlöjlig och dålig bara för att filmen måste göra något för att något ska hända i filmen. Men det gör filmen bara ännu sämre och mer skrattretande.
precineadd (Anmäl)   14/12 2012
horribelt usel
Starkbröl (Anmäl)   11/12 2012
Schmaltzigt, patetiskt crap. Brooke är het förstås. Helt onödig film.
mammene (Anmäl)   24/1 2010
Jag har tydligen glömt att kommentera denna film. Det säger kanske lite om filmens nivå. Den var otroligt larvig och banal i mitt tycke. Mycket av handlingen kändes pinsam och var det kärlek man ville skildra så tycker jag det mer verkar likna besatthet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Endless Love