Enemy of the State

Originaltitel: Enemy of the State
Regissör:Tony Scott
Utgivningsår:1998

Om Enemy of the State:

Advokaten Robert Dean kommer över bevis på att en höjdare inom USA:s högsta säkerhetstjänst, NSA, har låtit döda en kongressledamot. Bevisen försätter Roberts heder och familj i livsfara. Hans enda chans till räddning är en mystisk före detta agent.

Titel: The Bourne Identity
Regissör: Mark Pellington
År: 1999
Genre: Drama, Action, Thriller, Mysterium
Arlington Road

Will Smith, Gene Hackman, Jon Voight, Lisa Bonet, Regina King, Stuart Wilson, Laura Cayouette, Loren Dean, Barry Pepper, Ian Hart, Jake Busey, Scott Caan, Jason Lee, Gabriel Byrne, Dan Butler, Jack Black, Jamie Kennedy, James LeGros

David Marconi

Drama, Action, Thriller

Diskussioner om Enemy of the State  (0 diskussioner)
Kommentarer om Enemy of the State (444 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   19:57 19/3
Höll för en tredje titt många år senare. Rätt fånig ibland men också rolig. Det här måste vara Tony Scotts bästa film. Annars brukar hans filmer vara typiska tvåor med för mycket datanördar och datahacking.
Rai (Anmäl)   30/12 2017
Helt ok film ...
Filmfantast86 (Anmäl)   4/10 2017
Bra actionthriller
Galivan (Anmäl)   29/9 2017
Började rätt bra, det fanns en engagerande komplexitet i handlingen och John Voight är skarp i sin roll. Men sedan eskalerar det till en slags underhållningsaction, lite Jackie Chan-aktigt i tempot, och det är synd att det blir så överdrivet underhållningsinriktat,lite för larvigt, men det kunde ha blivit suveränt med en seriösare stil. Slutet var för konstruerat, lite amerikanskt 80/90-talsaktigt där tidigare planteringar faller på plats på ett lite väl uttänkt sätt. Men den hade bra uppbyggnad, Voight förtjänade en bättre film, och Hackman var också bra.
deswhip (Anmäl)   13/6 2017
Filmen är spännande och välgjord. Skådespelarna, speiellt Gene Hackman, gör ett bra jobb. Tyvärr håller inte storyn, den är för konstruerad, alltså den är visserligen genomtänkt men inte trovärdig vid lite eftertanke. Eftersom jag är lite tuff på just storyn kan inte filmen få mer än en tvåa från mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Enemy of the State