Ensam hemma 3

Originaltitel: Home Alone 3
Regissör:Raja Gosnell
Utgivningsår:1997

Om Ensam hemma 3:

Åttaårige Alex Pruitt är ensam hemma igen. Inte på grund av otur eller misstag, utan för att han har vattkoppor. Efter en osannolik serie av sammanträffanden hamnar en radiostyrd bil innehållandes ett mikrochipp som kan förändra världens maktbalans. Detta chipp vill en terroristgrupp mycket gärna lägga beslag på. Trots att Alex är sjuk så upptäcker han snart de farliga typerna på jakt efter hans chipp och han är fast besluten att försvara sitt hem.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Rod Daniel
År: 2002
Genre: Komedi, Familjefilm
Ensam hemma 4
Titel: Älskling, vi krympte oss själva
Originaltitel: Honey, We Shrunk Ourselves
Regissör: Dean Cundey
År: 1997
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Mysterium
Älskling, vi krympte oss själva
Titel: Inte att leka med
Originaltitel: Playing Dangerous
Regissör: Lawrence Lanoff
År: 1994
Genre: Drama, Komedi, Thriller
Inte att leka med

Alex D Linz, Haviland Morris, Olek Krupa, Rya Kihlstedt, Lenny von Dohlen, David Thornton, Kevin Kilner, Seth Smith, Scarlett Johansson, Marian Seldes, Christopher Curry, Pat Healy, Baxter Harris, Neil Flynn, James Saito, Darren T Knaus (röst)

John Hughes

Komedi, Familjefilm, Kriminalare

Ensam hemma igen, Home Alone III

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Ensam hemma 3  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ensam hemma 3 (231 st)
Rai (Anmäl)   17/6 2018
Jag säger nej till den här filmen!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Ok men sämre än föregångarna
dafreakish (Anmäl)   13/11 2016
Fullständigt charmlös tredje film i Ensam Hemma-franchisen. Borta är allt det som gjorde de första två filmerna bra och kvar är endast brutalitet och bristande fantasi. Culkin var aldrig en vidare bra skådespelare men man saknar honom ändå. Kul dock att se Scarlett Johansson i en tidig roll.
larsen1976 (Anmäl)   23/10 2016
Inte alls lika rolig som ettan, oc man märker tydligt att man har försökt återanvända många av skämten som man körde i ettan. Inte ens grabben spelas av samma skådespelare. Trots det så har filmen några roliga scener, men det räcker inte på långa vägar som att klassa denna film som en värdig uppföljare. Se hellre första filmen...
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2016
Sämsta delen i serien. Inte jättedålig men inte jättebra heller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ensam hemma 3