Entebbe

Originaltitel: Entebbe
Regissör:José Padilha
Utgivningsår:2018

Om Entebbe:

Inspirerad av händelserna vid Operation Entebbe 1976. Ett Air France-plan med 248 passagerare kapas mellan Tel Aviv och Paris och den mest våghalsiga räddningsoperationen inleds.

Rosamund Pike, Lior Ashkenazi, Brontis Jodorowsky, Daniel Brühl, Vincent Riotta, Eddie Marsan, Mark Ivanir, Denis Ménochet, Omar Berdouni, Nonso Anozie, Peter Sullivan (III), Natalie Stone, Juan Pablo Raba, Andrea Deck, Ben Schnetzer, Angel Bonanni

Gregory Burke

Drama, Kriminalare, Thriller

7 Days in Entebbe

Storbritannien, USA
Diskussioner om Entebbe  (0 diskussioner)
Kommentarer om Entebbe (7 st)
Christofer (Anmäl)   22:14 29/5
Inte alls dumt tänkte jag...fram till det totalt nollställda slutet!? Vad hände egentligen, råkade man klippa bort 90% av materialet under sista kvarten? Jag fattar ingenting. Som flera redan nämnt var dansscenerna komplett meningslösa och tillförde absolut ingenting. 2019 års största antiklimax för min del.
Xeno (Anmäl)   22:01 25/5
Tyvärr för seg och dansen under actionscenerna förstörde mycket...
Djason (Anmäl)   23:22 5/3
En händelse som borde bli hur spännande som helst blir här en ganska seg historia tyvärr. Inte ens Rosamund Pike som annars är en mycket bra skådis glänser särskilt i denna rulle.
Purp (Anmäl)   18:36 12/2
Dansen i Action scenerna i slutet förstörde hela filmen.
Adoniram (Anmäl)   1/11 2018
Valhänt skildring av en händelse som i sig rymde hur mycket dramatik som helst. Lämnar mest en känsla av missade möjligheter att göra något riktigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Entebbe