Entebbe

Originaltitel: Entebbe
Regissör:José Padilha
Utgivningsår:2018

Om Entebbe:

Inspirerad av händelserna vid Operation Entebbe 1976. Ett Air France-plan med 248 passagerare kapas mellan Tel Aviv och Paris och den mest våghalsiga räddningsoperationen inleds.

Rosamund Pike, Lior Ashkenazi, Brontis Jodorowsky, Daniel Brühl, Vincent Riotta, Eddie Marsan, Mark Ivanir, Denis Ménochet, Omar Berdouni, Nonso Anozie, Peter Sullivan (III), Natalie Stone, Juan Pablo Raba, Andrea Deck, Ben Schnetzer, Angel Bonanni

Gregory Burke

Drama, Kriminalare, Thriller

7 Days in Entebbe

Storbritannien, USA
Diskussioner om Entebbe  (0 diskussioner)
Kommentarer om Entebbe (4 st)
Purp (Anmäl)   18:36 12/2
Dansen i Action scenerna i slutet förstörde hela filmen.
Adoniram (Anmäl)   1/11 2018
Valhänt skildring av en händelse som i sig rymde hur mycket dramatik som helst. Lämnar mest en känsla av missade möjligheter att göra något riktigt bra.
Julius (Anmäl)   31/7 2018
Pinsamt när creditscenen ger mer känslor än hela filmen. Kunde blivit så bra, men var helt oengagerande.
PeterTheW (Anmäl)   14/6 2018
Lite för långsam och oengagerande utförd om än intressant i sig. Hade kunnat vara en riktig nagelbitare.