Entrapment

Originaltitel: Entrapment
Regissör:Jon Amiel
Utgivningsår:1999

Om Entrapment:

Du har gillrat en fälla åt världens bästa tjuv. Men gå försiktigt, annars faller du själv där i... Den elegante Robert Macdougal är världens bäste konsttjuv, och kan utan att anstränga sig stjäla en Rembrandt var och när som helst. Det gillar inte försäkringsbolaget, som skickar ut en ung kvinnlig agent på jakt efter Macdougal. För att få fast honom, påstår hon sig behöva hans hjälp för att stjäla en antik, kinesisk mask. Men lurar hon honom verkligen? Eller vem lurar vem..?
Se filmen på Plejmo

År: 2004
Genre: Kriminalare, Thriller
Film nr.: 20706
Ocean's Twelve

Sean Connery, Catherine Zeta-Jones, Ving Rhames, Will Patton, Maury Chaykin, Kevin McNally

William Broyles Jr, Ronald Bass

Komedi, Action, Kriminalare, Thriller

USA, Storbritannien, Tyskland
Diskussioner om Entrapment  (0 diskussioner)
Kommentarer om Entrapment (279 st)
dudson (Anmäl)   11:49 3/2
Usel film som enbart känns som Connery ögon glor på Zetas sexiga häck. Tiden har sprungit ifrån denna rulle helt klart. 1+
Rai (Anmäl)   14/2 2018
Riktigt seg film, nej tack!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
krank-mma (Anmäl)   4/7 2015
Trevlig och spännande heistfilm med ett extra lager av osäkerhet gällande lojaliteter och vem huvudpersonen (Zeta Jones) egentligen är. Ett par snygga twistar drar upp betyget tillsammans med snygga effekter och intressanta tekniska mojänger och inbrottskoncept.
marleey (Anmäl)   9/5 2015
En lättsam, spännande och rätt så charmig film. Mycket tack vare Catherine Zeta-Jones och Sean Connery som har en bra kemi och är charmiga ihop. Att CZJ dessutom är super snygg gör inte saken sämre, även fast det kanske blir lite väl mycket fokus på hennes bakdel när hon kryper under laserstrålar. Storyn är okej, alltid kul med filmer där tjuvarna använder mer finess än råstyrka för att stjäla prylar. Inte helt logisk alla gånger och hela milleniumbugg grejen hade man kunnat klara sig utan. Det känns som att filmer som har den i sin story har åldrats sisådär. I slutändan är det ändå CZJ och Sean Connery som räddar ett godkänt betyg för filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Entrapment