Envy

Originaltitel: Envy
Regissör:Barry Levinson
Utgivningsår:2004

Om Envy:

Tim och Nick jobbar tillsammans, de är grannar, och de är dessutom bästa vänner. Plötsligt en dag får Nick en idé - en affärsidé: Vapoorizer. En spray som får hundskit, eller vad som helst för den delen, att försvinna. Rakt upp i luften, verkar det som. Tim får inledningsvis chansen att vara med om äventyret, men gör sitt livs misstag när han tackar nej, eftersom han inte tror att produkten kommer att bli någon succé. Men det är precis vad den blir - och snart blir Nick en mycket mycket rik man. Och i takt med Nicks framgångar så börjar Tims avundsjuka att växa. Och växa. Och växa...

Titel: Click
Regissör: Craig Gillespie
År: 2007
Genre: Komedi, Romantik
Mr. Woodcock

Ben Stiller, Jack Black, Christopher Walken, Rachel Weisz, Amy Poehler, Ariel Gade, Sam Lerner, Lily Jackson

Steve Adams (III)

Komedi

Recension Envy

- paycheck sätter betyg 2 och skriver:
Tim och Nick är bästa vänner, grannar och jobbar tillsammans. Båda har två vackra fruar. En dag kommer Nick på en sak som får hundbajs att försvinna. Det är sprejen Vapoorizer. Han blir känd för den och avundsjuka uppstår hos Tim. Han gjorde misstaget att tacka nej innan för han trodde inte att produkten skulle bli en sådan succé. Avundsjukan blir större och större hos Tim... Envy började väldigt...

Recension av Envy - Läs hela!

Filmnummer: 19806
Diskussioner om Envy  (0 diskussioner)
Kommentarer om Envy (250 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   12/8 2017
En film som handlar om att bli rik på att uppfinna en spray som får all skit att försvinna. Synd att denna spray inte finns i verkligheten så att man hade kunnat radera filmen från sitt minne. Det är svårt att göra komedi med allvarlig underton med Jack Black och Ben Stiller i huvudrollerna.
dudson (Anmäl)   31/8 2016
Sanslöst rolig komedi som är satans träffsäker när det kommer till den mänskliga avundsjukan. Mkt Skruvad på alla sätt. gillade framförallt Jack Black i denna guld rulle.
Krille80 (Anmäl)   26/12 2014
Jag gillar att man här för in en svärta i komiken och gör den lite mörkare. Temat med avundsjuka gillar jag också och dessutom tycker jag oftast Ben Stiller är bra när han spelar med allvarligare roller. Vad som förvånar mig är att Rachel Weisz är med i denna film för på något sätt får jag känslan att detta är lite under hennes standard när det kommer till film. Filmen fungerar men är egentligen inget speciellt. 2+
smillans (Anmäl)   29/5 2014
den börja lite rolig. men nä. man tröttnade fort
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Envy