Epic Movie

Originaltitel: Epic Movie
Regissör:Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Utgivningsår:2007

Om Epic Movie:

Fyra inte-så-unga föräldralösa ungdomar: en är uppfödd av en muséeintendent vid Louvren (där en albino-mördare lurar i mörkret), en annan är flykting från Mexikansk "libre" wrestling, den tredje har just råkat ut för en ormattack på flyget och den fjärde är en helt normal invånare i ett mutantområde kallat "X". Kvartetten hälsar på i en chokladfabrik där de finner en förtrollad garderob som transporterar dem till landet Gnarnia. Där möter de en underlig piratkapten och trollkarlselever och ansluter sig till dem och ett vist men pilskt lejon för att bekämpa den elaka vita skatan av Gnarnia.
Se filmen på Plejmo

Titel: Date Movie
Originaltitel: Date Movie
År: 2006
Date Movie

Kal Penn, Adam Campbell, Jennifer Coolidge, Jayma Mays, Faune A Chambers, Crispin Glover, Tony Cox, Carmen Electra, Héctor Jiménez, Fred Willard, Katt Williams, Crista Flanagan, David Carradine, Lauren Conrad, Darrell Hammond, Kahshanna Evans

Jason Friedberg, Aaron Seltzer

Komedi

Recension Epic Movie

- Trangor sätter betyg 1 och skriver:
Epic Movie tillhör en komisk subgenre som bygger på att referera till kända filmer. Det har gjorts förut i Det våras för-filmerna, Hot shotsfilmerna, Scary movie 1234 och Not another teen movie. Men det har aldrig gjorts lika dåligt som i den här filmen. Handlingen bygger mestadels på Kalle och chokladfabriken och Berättelsen om Narnia: häxan och lejonet. Fyra stycken barn (Lucy, Edward, Susan och...

Recension av Epic Movie - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Medlemmarnas hatfilmer, Parodier
Diskussioner om Epic Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Epic Movie (533 st)
Rai (Anmäl)   17/1 2018
Mådde riktigt kass när jag såg den här usla filmen....
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Brouhaha (Anmäl)   16/9 2015
Definitivt en av de roligaste och kanske även den viktigaste komedin som kommit under 2000-talet. Skulle nog kunna sträcka mig så långt som att säga att det här är det bästa som gjorts sedan "Life of Brian".
Krille80 (Anmäl)   3/12 2014
Mot bättre vetande hoppades jag att detta skulle vara den film som skulle återupprätta den senaste tidens dåliga rykte som parodier har fått. Jag hade fel! Detta är dåligt på så många områden även om det finns tillfällen då jag ler litegrann. Filmen ska dock ha beröm för att man verkligen har försökt göra parodi av precis allt och alla.
recencent96 (Anmäl)   2/5 2014
Skrattade inte en enda gång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Epic Movie