Eragon

Originaltitel: Eragon
Regissör:Stefen Fangmeier
Utgivningsår:2006

Om Eragon:

En dag hittar den fattige bondpojken Eragon en vacker blå sten i skogen. Men han upptäcker snart att den vackra stenen i själva verket är ett drakägg. När den gnistrande blå draken Saphira kläcks ur ägget förstår Eragon att de två nu för evigt delar varandras öde och att han har blivit en Drakryttare - en sorts krigare som Eragon tidigare bara har hört talas om i sagorna. Han sveps in i en värld av magi och upptäcker snart att han har makten att rädda - eller förstöra - ett helt rike.

Titel: Draktränaren
Regissör: Dean DeBlois
År: 2014
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy
Draktränaren 2

Ed Speleers, Rachel Weisz (röst), Jeremy Irons, Sienna Guillory, Garrett Hedlund, Djimon Hounsou, John Malkovich, Robert Carlyle, Gary Lewis, Alun Armstrong, Christopher Egan, Joss Stone, Steve Speirs, Richard Rifkin, Caroline Chikezie, Máté Haumann

Peter Buchman

Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy

USA, Storbritannien, Ungern

Recension Eragon

- Dåliga_filmer sätter betyg 1 och skriver:
Vad händer om man tar en bok som är skit och gör det till en film? Läs och ni får svaret. En dag hittar den fattige bondpojken Eragon en vacker blå sten i skogen. Men han upptäcker snart att den vackra stenen i själva verket är ett drakägg. När den gnistrande blå draken Saphira kläcks ur ägget förstår Eragon att de två nu för evigt delar varandras öde och att han har blivit en Drakryttare - en sorts...

Recension av Eragon - Läs hela!

Diskussioner om Eragon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Eragon (870 st)
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Värsta sortens smörja, filmen är lika usel som boken!!!
NoWireHangers (Anmäl)   2/3 2018
Allt annat än originell och nyskapande men tillräckligt okej för en ganska svag trea.
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
AlbinWesley (Anmäl)   19/1 2015
Taffligt med ytterst enstaka goda stunder...
Ahrle (Anmäl)   14/12 2014
Riktigt usel film med fruktansvärt skådespel från samtliga utom Jeremy Irons. Det ser ut som om skådisarna har svårt att hålla sig för skratt när de ska leverera de töntiga replikerna. Det enda som var kul med filmen var när jag läste fel på en replik & trodde det stod "öva på att skita" istället för "sikta". Solklar etta!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Eragon
Se filmen