Erotikon

Originaltitel: Erotikon
Regissör:Mauritz Stiller
Utgivningsår:1920

Om Erotikon:

Leo Carpentier intresserar sig för sin forskning mer än för något annat. Hans fru Irene är dock mer road av sällskapsliv och uppvaktas av flera beundrare, däribland piloten Felix och konstnären Preben.

Titel: Le mélomane
Regissör: Dusan Makavejev
År: 1971
Genre: Drama, Komedi, Fantasy
W.R. - Kroppens mysterier
Titel: L'éclipse du soleil en pleine lune
Originaltitel: L'éclipse du soleil en pleine lune
Regissör: Georges Méliès
År: 1907
L'éclipse du soleil en pleine lune
Titel: Dracula: Pages from a Virgin's Diary
Regissör: Peter Strickland
År: 2012
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Berberian Sound Studio

Tora Teje, Anders De Wahl, Karin Molander, Elin Lagergren, Lars Hanson, Torsten Hammarén, Vilhelm Bryde, Stina Berg

Mauritz Stiller, Gustaf Molander, Arthur Nordén

Komedi, Romantik, Stumfilm

Sverige
Diskussioner om Erotikon  (0 diskussioner)
Kommentarer om Erotikon (45 st)
hsimpson (Anmäl)   16:48 16/7
Nja... Den börjar ganska bra med härliga Stockholmsmiljöer och en trevlig flygtur, men slutkänslan är att den är tråkig, och den känns betydligt längre än sina 97 minuter. Gillar inte slutet heller.
Ful_fisk (Anmäl)   12/7 2018
Ganska... tråkig. Mitt andra försök med denna film, som sägs utgöra en grundstomme i utvecklingen av den romantiska komedin. Men jag tycker aldrig den riktigt bränner till och kan inte riktigt rekommendera den som något annat än filmhistorisk kuriosa.
ItalyErik (Anmäl)   8/3 2017
Trevlig och rolig film. Räcker så.
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/7 2016
Föll mig inte i smaken. Tråkig story, karaktärerna känns överdrivna och särskilt roligt blir det aldrig. Skickligt filmat men det är också allt.
Jämte (Anmäl)   25/6 2015
Tråkig film. Inte värt tiden att sitta och titta på den, om det inte vore för att se hur det såg ut i Stockholm anno 1919-1920, hur folk klädde sig och vilka bilar man åkte med då. Själva handlingen har flera andra filmer lyckats betydligt bättre med efteråt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Erotikon