Errementari: Smeden och djävulen

Originaltitel: Errementari
Regissör:Paul Urkijo Alijo
Utgivningsår:2018

Om Errementari: Smeden och djävulen:

Errementari är en modernt återberättad sägen, om en smed som slåss mot Djävulen. Smeden håller en demon fången och försöker leva sitt liv ifred från den intilliggande byns nyfikenhet, tills en dag då en flicka lyckas ta sig in och av misstag släpper demonen lös.

Kandido Uranga, Uma Bracaglia, Eneko Sagardoy Ramón Aguirre, José Ramón Argoitia, Josean Bengoetxea, Gotzon Sanchez, Aitor Urcelai, Maite Bastos, Iñigo de la Iglesia, Unax Gonzalez, Jon Ander Alonso, Ortzi Acosta, Zigor Bilbao, Itziar Ituño

Paul Urkijo Alijo, Asier Guerricaechevarría

Skräck, Fantasy

Errementari: The Blacksmith and the Devil, Errementari. El herrero y el diablo

Frankrike, Spanien
Diskussioner om Errementari: Smeden och djävulen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Errementari: Smeden och djävulen (6 st)
Asian Dawn (Anmäl)   12:10 6/4
Annorlunda historia med flera bottnar. Inte helt klockren (phun intended) men tillräckligt udda och intressant för att hålla hela filmen.
per_automatik (Anmäl)   18:01 16/3
Fantasy baserad på baskiska folksägner. Det är en saga om djävlar och en smed, med snygga latexmasker och dimmig urskog, Liknande Sennentuntschi, Legend, The Witcher, Sleepy hollow,
Makta (Anmäl)   22:11 12/3
Både löjlig och bra i samma sväng, Visuelt är den riktigt fin 3/4 av filmen i alla fall!
Halofreak92swe (Anmäl)   10:59 10/2
Känns som Del Toros mindre talangfulle kusin har regisserat denna. Rätt så töntig och skum.
S_Griffon (Anmäl)   23:19 1/1
Mycket udda film med massa små saker som var både coola och töntiga samtidigt :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Errementari: Smeden och djävulen