Escape from Coral Cove

Originaltitel: Tiu chut san woo hoi
Regissör:Terence Chang
Utgivningsår:1986

Om Escape from Coral Cove:

En grupp bortskämda ungdomar som tillbringar sin semester på en exklusiv resort finner sig förföljda och dödade en och en av en död sexgalning som begravdes till sjöss.

Titel: Terror Eyes
Regissör: Sean S Cunningham
År: 1980
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Fredagen den 13:e

Elsie Chan, Joh Yin-cheung, Louis Kong, Alex Fong, Leung Yuen-ching, Roy Cheung, Chin Huang, Leung Chun-kit, Wong Mei-wah, Woo Fung, Yu Mo-lin, Libby Doyle, Marilyn Bautista

Terence Chang, Yiu Man-kei

Drama, Thriller, Skräck

Hongkong
Diskussioner om Escape from Coral Cove  (0 diskussioner)
Kommentarer om Escape from Coral Cove (2 st)
JeremyClarkson (Anmäl)   31/8 2015
Segling och bad kan inte vara ointressant när det involverar tre klockrena tiopoängare i baddräkter och toner av ljuvlig 80-talsmusik. Som slasher betraktad är den egentligen rätt lam då spänningen inte byggs upp på ett bra sätt, våldet inte är särskilt grafiskt, och nakenscenerna lyser med sin frånvaro. På det hela taget är ändock Escape from Coral Cove ett mycket trevligt tidsfördriv.
Gordyal (Anmäl)   31/8 2015
Glimmar till ordentligt då och då, men de långa transportsträckorna med segling och bad är tämligen ointressanta. (6/15)