Esther - Queen of Persia

Originaltitel: One Night with the King
Regissör:Michael O Sajbel
Utgivningsår:2006

Om Esther - Queen of Persia:

Historien om den lilla judiska flickan Hadassah, som växte upp till bibelns Ester, drottning av Persien.

Titel: The Book of Esther
Originaltitel: The Book of Esther
Regissör: David A R White
År: 2013
The Book of Esther

Tiffany Dupont, Luke Goss, John Noble, Omar Sharif, John Rhys-Davies, Tommy 'Tiny' Lister, James Callis, Peter O'Toole, Javen Campbell, Jyoti Dogra, Neal Bhattacharya, Jonah Lotan

Stephan Blinn

Drama, Romantik

Princess of Persia

Med i listor: Gamla testamentet
Diskussioner om Esther - Queen of Persia  (0 diskussioner)
Kommentarer om Esther - Queen of Persia (12 st)
KyLLo (Anmäl)   3/5 2015
Fin musik i alla fall.
EliasN (Anmäl)   25/1 2014
En av de bättre bibelfilmerna. Riktigt bra! Huvudrollsinnehavarna passade väldigt bra ihop med sina roller.
NoWireHangers (Anmäl)   1/10 2013
Imponerande produktionsvärden för en relativt låg budget. Ljusår bättre än TBN/Gener8xions tidigare "Omega Code". Ojämna skådespelare och lite ojämnt manus. Helheten får en svag trea.
Waldo Trumbull (Anmäl)   5/12 2012
Ointressant och långtråkig. Skådespelarinsatserna sträcker sig från sömngångare till extremt överspel, men fotot och kostymerna håller i alla fall hög klass. Tyvärr är filmen på tok för händelselös och oengagerande för att det skall vara värt att offra två timmar på den.
Robkiller (Anmäl)   26/8 2012
Såg om denna och visst, den har ju sina stunder.... men fortfarande har den för lågt tempo och en hel del brister... trots det fungerar detta ändå rätt så ok...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Esther - Queen of Persia