E.T.: The Extra-Terrestrial

Originaltitel: E.T.: The Extra-Terrestrial
Regissör:Steven Spielberg
Utgivningsår:1982

Om E.T.: The Extra-Terrestrial:

E.T. är en berättelse om en utomjording som blir övergiven av sina egna under ett besök på jorden. Den 10-åriga pojken Elliott bestämmer sig för att beskydda sin nyfunna vän från oförstående vuxna och äregiriga vetenskapsmän.
Se filmen på iTunes

Regissör: Stewart Raffill
År: 1988
Genre: Familjefilm, Science Fiction
Min vän Mac

Henry Thomas, Robert MacNaughton, Drew Barrymore, Dee Wallace, Peter Coyote, C Thomas Howell, K C Martel, Sean Frye, Erika Eleniak, David O'Dell, Richard Swingler, Frank Toth, Robert Barton, Michael Durrell, Pat Welsh (röst)

Melissa Mathison

Drama, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

E.T. the Extra- Terrestrial, E.T., ET

Recension E.T.: The Extra-Terrestrial

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Jag såg E.T när jag var fem år gammal. Jag var livrädd för den kommande scenen när man skulle få se utomjordingen och när det väl hände hoppade jag och kompisen jag såg filmen med bakom soffan och kom inte upp förens hans mamma sa till att varelsen var borta. Resten av filmen var vi lite modigare och efteråt, just då tyckte jag att det var en av världens bästa filmer. Steven Spielberg har alltid...

Recension av E.T.: The Extra-Terrestrial - Läs hela!

Diskussioner om E.T.: The Extra-Terrestrial  (0 diskussioner)
Kommentarer om E.T.: The Extra-Terrestrial (629 st)
Jaganatha (Anmäl)   21:08 16/1
80-talsnostalgi som ännu fungerar trots viss övermättnad på marknaden. Aningslösheten firar vissa triumfer, t.ex. den övertydliga Coca-Colareklamen. Idag ska inte barnen utsättas för dylika sockerchocker. Spielberg regisserar sina barnskådespelare med den äran, men detta är ändå inte riktigt lika bra som hans första sci-fi-exkursion, Närkontakt av tredje graden. Vapnen är nu tillbaka i händerna på poliserna i slutet och det var ju skönt att veta.
karlmats (Anmäl)   18:11 6/1
Jag lyckades på nåt sätt missa den här i min uppväxt och det skadar högst troligen min upplevelse nu i vuxen ålder. Det tar aldrig riktigt fart och det känns som en riktig familjefilm där alla ska med, ungarna griper aldrig tag om mig och E.T. själv med sina långa slemmiga fingrar gör sig bäst när han är packad. Lite gullig är han iofs annars också men inte tillräckligt för att bära hela filmen själv. Jag gillar hur det inte fanns mobiltelefoner och hur ungarna var ute och cyklade så visst får man lite nostalgikänslor trots att man inte sett själva filmen förut. Men lite blek är den ändå och jag får nöja mig med en hyfsat stark 2a, Spielberg kan bättre.
Rai (Anmäl)   12:30 1/1
Är väl en riktig klassiker och söt är den också!!
Jamesa (Anmäl)   11/12 2016
Försöker bortse från mina sentimentala känslor. Ändå ok, var "ny" då den kom.
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/9 2016
Klassiker och mästerverk! Den bör dock inte ses med svenskt tal.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till E.T.: The Extra-Terrestrial