Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Originaltitel: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Regissör:Michel Gondry
Utgivningsår:2004

Om Eternal Sunshine of the Spotless Mind:

Joel upptäcker att hans före detta flickvän Clementine har raderat alla sina minnen av deras tumultartade förhållande genom att undergå en experimentell behandling. Desperat beslutar sig Joel för att undergå samma behandling och glömma bort Clementine. Detta visar sig emellertid inte vara så enkelt.

Titel: Mr. Nobody
Regissör: Jonathan Dayton, Valerie Faris
År: 2012
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Fantasy
Ruby Sparks

Jim Carrey, Kate Winslet, Tom Wilkinson, Mark Ruffalo, Kirsten Dunst, Elijah Wood, Jane Adams (II), David Cross, Thomas Jay Ryan, Deirdre O'Connell, Ryan Whitney, Lola Daehler, Debbon Ayer

Charlie Kaufman

Drama, Komedi, Romantik, Science Fiction

Recension Eternal Sunshine of the Spotless Mind

- Nemralis sätter betyg 5 och skriver:
En av de absolut konstigaste men kanske även viktigaste tillskotten till det moderna Hollywood är manusförfattaren Charlie Kaufman. Ni som sett Adaptation, Being John Malkovich (I Huvudet På John Malkovich) eller Human Nature vet kanske vad jag pratar om. Skruvade filmer som trots sina bisarra inslag lyckas locka några av vår tids största skådespelare att medverka. Det har dessutom varit mycket prat...

Recension av Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Drama Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Medlemmarnas favoritfilmer, Romantik Top 50, Science Fiction Top 50, Startpaket 2
Diskussioner om Eternal Sunshine of the Spotless Mind  (0 diskussioner)
Kommentarer om Eternal Sunshine of the Spotless Mind (1881 st)
Pi-R (Anmäl)   22:54 10/2
Egentligen borde jag tycka mkt bättre om denna film än vad jag gör... Älskar Kaufmans I huvudet på John Malkovitch och Adaptation. och temat är intressant. Men något med filmen stryker mig mothårs. Visserligen saknar Gondry den genialitet som Spike Jonze besitter, men när jag försöker analysera mina egna känslor beträffande den här filmen så är det nog så att det är Carrey som sabbar den för mig. Flertalet scener utan honom tycker jag om, Dunst är fenomenal, och även Elijah Wood högpresterar. I slutändan kan dock betyget inte landa på mer en stark trea, även om det känns snålt...
BlueViper (Anmäl)   23:38 2/1
Håller helt och hållet med lamsam! Kan inte förstå att jag bara gav den här en fyra när den kom. Det här är vekligen en film för mig.
Iamsam (Anmäl)   4/5 2018
Fortfarande det närmsta jag sett en film komma perfektion. Helt galen, genialisk, fantastiskt skådespel, musiken. Bara allt.
Rai (Anmäl)   21/2 2018
Har svårt för Jim Carrey...
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Bra
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Eternal Sunshine of the Spotless Mind